شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روحانیت دفاع مقدس

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی گفت: حقیقتاً از جمله مهم ترین مصادیق جهاد تبیین در روزگار کنونی، تبیین حماسه شهدای عزیز ما از جمله شهدای روحانی برای مردم و نسل جوان است.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که برگزاری کنگره و نمایشگاه ۴ هزار شهید روحانی کشور، اقدام شایسته و لازمی در راستای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می رود، اظهار داشت: البته ما نباید به همین میزان اکتفا کنیم بلکه امروز واجب است که از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای معرفی و تبیین سیره شهدا استفاده کنیم.

وی با ابراز تأسف از این که در زمینه معرفی سیره نورانی شهدا از جمله شهدای روحانی تاکنون کم کاری داشته ایم، گفت: آمار شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت طلاب و روحانیون کشور در آن زمان، گواه آن است که روحانیت همواره طلایه دار ایثار و شهادت و دفاع از مرزهای شرف و انسانیت و حقانیت بوده است.

این کارشناس فرهنگی همچنین با تأکید بر این که الگوگیری از سیره شهدا برای ادامه مسیر تحقق آرمان‌های والای انقلاب و نظام اسلامی از جمله کلیدی ترین بایسته هاست، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، یک فریضه است و به خصوص امروز از جمله مهم ترین مصادیق جهاد تبیین اهتمام نسبت به همین قضیه می باشد.

وی در خاتمه با اشاره به این که شهدای روحانی همچون دیگر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافعین حرم، راه و مرام خود را از سیدالشهدا(ع) و یاران کربلایی حضرت الگو گرفته اند، گفت: در شرایط حساس و بغرنج کنونی که شاهد تشدید جنگ نرم فرهنگی و اعتقادی از سوی دشمنان انقلاب و اسلام عزیز هستیم، لازمه رهروی از راه مقدس شهدا آن است که نگذاریم اهداف و آرمان های والای آن ها بر زمین بماند و مغفول واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha