جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

 امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کمک‌های شهرداری اصفهان به مساجد به صورت مشارکتی باشد، گفت: حمایت‌های شهرداری اصفهان از مسجد به گونه‌ای باشد که این مکان معنوی، محوری برای فعالیت‌های مذهبی و معنوی و برطرف شدن مشکلات مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به نقش مساجد در محلات، اظهار داشت: مساجدی که از نظر فرهنگی فعال هستند، محوری برای محله به شمار می‌آیند و اگر کسی مشکلی دارد به مسجد مراجعه می‌کند.

وی افزود: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه، مراکز نیکوکاری، پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری و پایگاه‌های علمی در مساجد زمینه‌ساز تبدیل مساجد به قطب و محور محلات است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اگر هر مسجد، حدود ۲۰۰ خانه اطراف خود را پشتیبانی کند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. به عنوان مثال نیازمندان محدوده مسجد شناسایی شوند و مردم کمک‌هایشان را به آنان ارائه دهند.

وی ابراز کرد: کمک‌ها و حمایت‌های شهرداری از مساجد به صورت مشارکتی باشد، به این صورت که هیئت امنای هر مسجد بودجه‌ای از کمک‌های مردمی، درآمدها و موقوفه‌های مسجد را به میدان بیاورند و شهرداری‌ هم حمایت مالی و فرهنگی داشته باشد؛ همچنین لازم است تا اولویت کمک‌ها به مساجدی باشد که درآمد و یا موقوفه‌ای ندارند.

مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان هم در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: مسجد محوری و محله محوری و تبدیل شدن مسجد به عنوان قطب و محور محلات یکی از رویکردهای شهرداری اصفهان است.

وی افزود: برنامه ریزی شده است که بر اساس مصوبه شورای شهر اگر کسی سازنده مسجد باشد، شهرداری زمین در اختیار آن فرد قرار دهد تا در مناطقی که مسجد نداریم، مسجد احداث شود، البته این ساخت ‌و ساز باید در مدت دو سال انجام و نماز در آن برپا شود.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با برخی از مساجد امضاء می‌شود که طبقات بالا و یا زیرزمین مسجد که امکان دارد به منظور مکانی برای ورزش و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha