جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمریکا در عراق

حوزه/ حسن حردان پژوهشگر سیاسی عراق گفت: بین اوضاع پیچیده عراق و دخالت آمریکا در این کشور، ارتباط وجود دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن حردان پژوهشگر سیاسی عراق گفت: بین اوضاع پیچیده عراق و دخالت آمریکا در این کشور، ارتباط وجود دارد.

وی اشاره کرد: از سال ۲۰۱۹ میلادی، طرح و برنامه ای برای دگرگونی عرصه و تغییر اوضاع عراق در جهت خدمت به سیاست آمریکا، در حال انجام است.

حردان بیان داشت: آنچه در عراق انتفاضه نامیده شد، هدف اساسی آن، برگزاری انتخابات زودهنگام برای تضعیف جریان ملّی مخالف اشغالگری آمریکا در عراق بود.

این پژوهشگر سیاسی تأکید کرد: نتایج انتخابات به نیرو هایی که به آمریکا متمایل بودند، قدرت بخشید و این مسئله به نا به سامانی و کشمش در عرصه عراق شد، امّا نتوانستند بر قدرت مسلط شوند؛ چراکه گروه ملّی در معادله سیاسی دارای حضور و قدرت بود.

حسن حردان تصریح کرد: هرگونه راه حلی برای تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور عراق باید با تفاهم این دو طرف باشد تا بحران سیاسی پایان یابد، امّا آمریکا راه حل بحران عراق را دگرگون کرده؛ چراکه نمی خواهد عراق به استقراری برسد که به نفع منافع ایالات متحده آمریکا نباشد، بلکه بقای اشغالگران آمریکایی در عراق را می خواهد، لذا نمی توان عرصه عراق و اوضاع پیچیده آن را از دخالت آمریکا جدا دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha