جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نشست جهاد تبیین اقتصادی ویژه روحانیت شاخص تبریز ظهر امروز یک شنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاونان اقتصادی و سیاسی استانداری در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست جهاد تبیین اقتصادی ویژه روحانیت شاخص تبریز، امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاونان اقتصادی و سیاسی استانداری در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: منبر و خطبه‌های علما و روحانیون یکی از مورد وثوق ترین عوامل تعیین کننده در جامعه بوده که همچنان باقی و جاری است.

وی افزود: علما و روحانیون ارتباط خوبی با مردم ایجاد کرده‌اند و حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز نیز در این خصوص الگویی در کشور محسوب می‌شود. باید از این ظرفیت در جهت گفتمان سازی و روشنگری رویکردها و برنامه‌های دولت استفاده شود.

خرّم با تاکید بر اینکه منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حاکی از آن است که ایشان در این سال‌ها برای دهه‌های مختلف گفتمان تولید کرده‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب با همین گفتمان سازی به تنهایی جبهه استکبار را وادار به عقب نشینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولید کلیدواژه‌هایی همچون جهاد تبیین باعث ایجاد تحرک و بروز کردن جامعه شده است، گفت: جهاد تبیین قدم بزرگی مقابل هجمه‌های دشمنان، تحریف و تهاجم فرهنگی است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بعداز روی کارآمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی، عدالت محوری و جلوگیری از تبعیض به رویکرد و هدف اصلی دولت تبدیل شده است.

وی در خصوص رویکردهای اقتصادی دولت نیز اظهار داشت: تحول در حوزه اقتصاد مطالبه ۱۵ سال اخیر رهبر معظم انقلاب بود که دولت فعلی به دنبال اصلاحات اقتصادی عمیق در کشور است. هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از این اصلاحات است.

خرم افزود: دولت با اصلاح ساختار بودجه کشور، توجه به ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه، دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی، توجه به ظرفیت‌های داخلی و معطل نگه نداشتن کشور به مذاکرات به دنبال به دنبال رونق اقتصادی و بزرگ شدن سفره مردم است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: فقرزدایی یکی از برنامه‌های اصلی دولت بوده که در این خصوص اقدام به هدفمندسازی یارانه‌های پرداختی کرده است. ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی علاوه بر اینکه باعث ایجاد رانت و فساد می‌شد و سودی برای کشور نداشت باعث فقیرتر شدن فقرا و ثروتمندتر شدن اغنیا می‌شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha