پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ غرفه های نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانی کشور

حوزه/ سهرابی گفت: کتاب «مسافر رضوان» یکی دیگر از کتب ارائه شده در این غرفه است که با موضوع زندگینامه شهید مدافع حرم حجت الاسلام سید علی احمدی زنجانی به تألیف رسیده است؛ این شهید والامقام اصالتاً زنجانی بوده اما بزرگ شده در کشور لبنان هستند؛ ایشان تنها شهید روحانی مدافع حرم استان زنجان می باشند.

آقای حسین سهرابی از طلاب استان زنجان و مسئول غرفه این استان در نمایشگاه «تعهد سرخ، از حجره تا سنگر» شامل غرفه‌های شهدای روحانی سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: استان زنجان ۳۹ شهید و ۱ شهیده طلبه را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی افزود: شهیده فهیمه سیاری پس از آشنایی با آیت الله مشکینی، طلبه حوزه علمیه قم شده و برای تبلیغ به استان کردستان می روند تا به تقابل با افکار ضاله منافقین در آن مناطق بپردازند؛ در طی این سفر است که ایشان مورد اصابت گلوله منافقین واقع شده و در حالی که تصویر امام خمینی (ره) را در دست دارند، به شهادت می رسند.

سهرابی خاطرنشان کرد: شهید حجت الاسلام اسدالله موسوی زنجانی یکی از شهدای روحانی استان زنجان و سفیر ایران در ساحل عاج بوده اند و در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی شهید ناسوتی را از دیگر شهدای روحانی شاخص در استان زنجان دانست و گفت: ایشان به دلیل توانمندی که در مکالمه عربی داشتند، در اردوگاه اسرای عراقی مشغول به تبلیغ بوده و موفق به تربیت ۲۵۰ تن از آن ها برای مقابله با نیروهای بعثی شدند؛ افراد هدایت شده به وسیله شهید ناسوتی، برای پیکار با بعثی ها به تیپ بدر ملحق شدند.

مسئول غرفه استان زنجان تصریح کرد: در این غرفه تصاویری از فعالیت های جهادی طلاب زنجان در حوادث سال ۹۸ و در حوادث سیل و کرونا می باشد؛ علاوه بر این یک شجره طیبه به صورت نمادین طراحی شده است که تصاویر شهدای روحانی استان زنجان و شهدای شاخصی همچون شهیدان مطهری و باهنر بر روی آن نصب شده است.

وی با اشاره به کتب تألیف شده در موضوع شهدای استان زنجان افزود: در غرفه ویژه این استان در نمایشگاه «تعهد سرخ، از حجره تا سنگر»، تعدادی از این کتاب ها همچون «مسافران ملکوت» که توسط آقای میثم صحبت لو و با موضوع کلیاتی از زندگی شهدای روحانی استان زنجان به تألیف رسیده، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سهرابی بیان داشت: کتاب «مسافر رضوان» یکی دیگر از کتب ارائه شده در این غرفه است که با موضوع زندگینامه شهید مدافع حرم حجت الاسلام سید علی احمدی زنجانی به تألیف رسیده است؛ این شهید والامقام اصالتاً زنجانی بوده اما بزرگ شده در کشور لبنان هستند؛ ایشان تنها شهید روحانی مدافع حرم استان زنجان می باشند.

وی در پایان گفت: گزارش عملکرد بسیج طلاب استان زنجان و لوح های چندرسانه با موضوع شهدای روحانی این استان از دیگر محصولات ارائه شده در این غرفه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha