جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ غرفه های نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانی کشور

حوزه/ نیک نژاد گفت: بیشترین تعداد از شهدای روحانی استان گیلان در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیده اند؛ ۳۱ نفر از ۱۶۲ شهید طلبه و روحانی استان گیلان در این سال به جمع شهدای دفاع مقدس ملحق شدند.

محمد نیک نژاد جانشین سازمان بسیج طلاب استان گیلان در نمایشگاه «تعهد سرخ، از حجره تا سنگر» که با موضوع ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور در قم دایر است، در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: شهدای طلبه و روحانی استان گیلان ۱۶۲ تن بوده اند؛ از بین این شهدا یک شهیده طلبه نیز داشته ایم که ایشان در حادثه تروریستی عتبات عالیات در کربلای معلی به شهادت رسیده اند.

وی افزود: شهدای روحانی استان گیلان از سطوح مختلف تحصیلی بوده و حتی مجتهد هم در بین آن ها دیده می شود؛ شهید آیت الله احسان بخش نماینده سابق ولی فقیه در این استان و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس یکی از این مجتهدین بوده اند؛ یکی از فعالیت های مهم ایشان جمع آوری کمک های مردمی در قالب ۱۰۰۰ کامیون شامل اقلام خوراکی و سایر لوازم رزمندگان دفاع مقدس در آن دوران بود.

نیک نژاد خاطرنشان کرد: شهید روحانی شاخص در استان گیلان سردار جنگل، شهید میرزا کوچک جنگلی است.

وی تمثال شهدای طلبه و روحانی را از آثار ارائه شده در غرفه شهدای روحانی استان گیلان اعلام کرد و گفت: نمودارهای آمار شهدای روحانی این استان که بر اساس مدارج تحصیلی حوزوی و کلاسیک این شهیدان و سال شهادت آن ها تدوین شده اند یکی دیگر از محصولاتی می باشد که در این غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مسئول غرفه استان گیلان در نمایشگاه «تعهد سرخ، از حجره تا سنگر» تصریح کرد: در این غرفه کتاب های مختلفی که تاکنون در مورد شهدای روحانی استان گیلان به چاپ رسیده اند نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته اند؛ به عنوان مثال کتاب «سال های مبارزه»، نوشته فریدون طیوری آبکنار با موضوع زندگینامه اولین شهید روحانی، مبارز، جهادگر و معلم بندر انزلی حجت الاسلام مرتضی خدادادی می باشد، در این غرفه ارائه شده است.

وی با اشاره به چاپ و نشر لوح هایی با موضوع مجموعه مستندهای تولید شده با موضوع رشادت های روحانیون و طلاب شهید استان زنجان افزود: این لوح ها نیز در این غرفه عرضه می شوند.

نیک نژاد بیان داشت: بیشترین تعداد از شهدای روحانی استان گیلان در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیده اند؛ ۳۱ نفر از ۱۶۲ شهید طلبه و روحانی استان گیلان در این سال به جمع شهدای دفاع مقدس ملحق شدند.

جانشین سازمان بسیج طلاب استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ۱ تن از شهدای روحانی استان گیلان دارای اجتهاد بوده و ۸ نفر از آنان علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای سوابق علمی دانشگاهی نیز بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha