شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبدالهی -مرکز تخصصی النفیسه

حوزه/ رئیس هیئت امناء مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان بیان کرد: سرچشمه همه نعمت های الهی، نعمت رحمت و پس از آن علم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام عبدالجواد عبداللهی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، اساتید را جانشین انبیاء در تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: یکی از اهداف الهی علم آموزی است؛ معلم هر قدمی که به سوی علم برمی دارد قدمی به سوی بهشت برداشته است و ملائکه افتخار می‌کنند و بال های خود را برای طالبین آن پهن می کند.

رئیس هیئت امنای مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان با استناد به آیه ۱۲ سوره طلاق «اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَیْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَیْءٍ عِلْمًا»، ادامه داد: خدا را به قدرت و علم آن بشناسید، خالق عالم را ببیند و اگر علم الهی آمد همه چیز می آید همراه با علم خدا علم عبودیت هم بر انسان حاصل می شود.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه الرحمن نعمت های الهی را یکی یکی بر می شمرد و همه آنها را به خداوند نسبت می دهد؛ انسان فقیر محض به دنیا می آید و به همین صورت هم از دنیا خواهد رفت. سرچشمه همه نعمت های الهی، نعمت رحمت و پس از آن نعمت علم است، که خداوند آن را به انسان داده و به وسیله آن در نظام تشریع و هدایت انسان رشد می کند.

حجت الاسلام عبداللهی، علوم منهای ملکوت را علم طبیعت برشمرد و گفت: توجه در علوم طبیعت و نعمت های الهی ارزشمند است، ولی اگر بدون تقوای الهی بشود موجب هلاکت انسانهاست، علم خاص و الهی از راه خواندن و شنیدن و محفوظات به دست نمی آید و زمانی که به خدا وصل شوی و معلم انسان خدا شود ارزشمند می گردد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم طلبه واقعی باشیم و رنگ و بوی امام زمان(عج) را بگیریم، طبق فرازهای اول دعای ندبه: فِی أَوْلِیائِکَ الَّذِینَ اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَدِینِکَ.. باید برای خدا خالص شویم تا خدا آنها را قبول کند و به سوی خود خدا برویم و ملائک را به سمت آنها می فرستد أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ وَ رَفَدْتَهُمْ بِعِلْمِکَ؛ خداوند از دانش و علم خودش به ما هم عطا بفرمایید و علم انسان ملکوتی شود، زرق و برق دنیا نباید ما را گرفتار خودش کند، رزق زندگی طلبه با خداست. همان طور که در روایات داریم که خداوند به زمین امر می کند رزق کسی را نده، مگر اینکه به عرق جبین و زحمت دست او باشد، اما رزق طالب علم با خود من است.

حجت الاسلام عبدالهی در پایان با اشاره به وصف دانشمند دینی که خود و دیگران از علمش بهره می برند و هر کس از علم این عالم نفعی برده، در روز قیامت از نور این علم عالم، بهره برده و همراه او به بهشت می روند، افزود: شما بزرگترین نعمت، که علم آموزی هست را دارید و جانشین انبیاء و وصل به خدا هستید دست دیگران را بگیرید و وصل به خدا کنید تا در روز قیامت این روایت شامل حال شما هم شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha