جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمی

حوزه/ شانزدهمین جلسه کمیته علمی کنگره امناء الرسل با حضور اکثریت نمایندگان مراکز مشارکت کننده در کنگره در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شانزدهمین جلسه کمیته علمی کنگره امناء الرسل با حضور اکثریت نمایندگان مراکز مشارکت کننده در کنگره در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری دبیر کنگره ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته توسط دبیرخانه از جمله آماده سازی موسوعه کنگره در قالب نزدیک به ۵۰ جلد از آثار آیت الله سیدمحمدمهدی موسوی الخرسان و مجموعه مصاحبه ها و مقالات رسیده به کنگره و نیز زندگی نامه ایشان، اظهار داشت: برگزاری کنگره در عراق با مشارکت و تقسیم کار میان دو عتبه مقدسه علوی و حسینی برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون سه نشست علمی با حضور فضلای حوزوی و دانشگاهی در عراق برگزار شده از مجموعه دست اندرکاران کنگره در عراق بابت برگزاری مناسب و به ویژه پوشش خبری و اطلاع رسانی جامع و فراگیر این نشستها قدردانی نمود.
وی اذعان کرد: طرح دبیرخانه دائمی کنگره علمی امناء الرسل برای ۲۳ مرکز و نهاد علمی و فرهنگی در ایران ارسال شده افزود تا کنون ۱۴ مرکز برای مشارکت در کنگره موافقت خود را اعلام کرده و اخذ نظر سایر مراکز نیز در حال پیگیری است.
دبیر کنگره در ادامه با توجه به برگزاری سی نشست علمی توسط مراکز مشارکت کننده از مراکزی که تاکنون موفق به برگزاری نشست های علمی نشده اند درخواست کرد در فرصت باقیمانده نسبت به مشارکت فعالتر در برگزاری نشستهای علمی اقدام نمایند.
در ادامه جلسه و پس از بحث و تبادل نظر نسبت به زمان برگزاری کنگره در قم مقدس میان اعضا، روزهای دوم و سوم شهریورماه سال جاری با موافقت اکثریت اعضا، برای برگزاری کنگره انتخاب و تعیین گردید.
شایان ذکر است: کنگره علمی امناء الرسل، تکریم احیاگر بصیر حضرت آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان در روزهای دوم و سوم شهریور ماه سال جاری در قم مقدس و روزهای پانزدهم و شانزدهم مهرماه در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha