پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جامعةالمصطفی را یک دانشگاه فرا ملی و منحصر به فرد دانست و عنوان کرد: فعالیت جامعة‌المصطفی در توسعه زبان فارسی ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در دیدار با رئیس جامعة المصطفی العالمیه در قم، ضمن گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر، فعالیت جامعه المصطفی در توسعه زبان فارسی را منحصر به فرد دانست و عنوان کرد: این فعالیت جامعه المصطفی وظیفه‌ای ملی است؛ چراکه هر ایرانی با هر قومیت و نگرشی علاقه‌مند است که زبانش گسترش و نفوذ پیدا کند؛ لذا این امر جدای از وظیفه‌ی دینی جامعه المصطفی، وظیفه‌ی ملی است؛ از این باب، وزارت علوم در خدمت و همراه جامعة المصطفی خواهد بود.

وی افزود: جامعة المصطفی دانشگاهی فراملی و حوزه عملکردی آن، ملی و فراملی است که در گفتگوی فرهنگ‌ها، دیپلماسی علمی و فرهنگی و عمومی، یک دانشگاه منحصر به فرد است.

وزیر علوم با اشاره به پنج اولویت وزارت شامل مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، شاگردپروری و نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری عنوان کرد: جامعه المصطفی در ۴ اولویت از این ۵ اولویت فعالیت دارد؛ لذا هر جا نیاز به همراهی وزارت علوم باشد، از قبیل اضافه کردن رشته‌ها و گرایش‌های جدید همراهی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha