جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: تعداد قابل توجهی از مدارس استان در زمین‌های موقوفه بنا شده‌اند که این امر نشان از لزوم گسترش همکاری‌های بین اوقاف و آموزش و پرورش دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، امروز در نشستی با علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، گفت: اوقاف سعی دارد تا از امکانات خود در راستای کمک به تحصیل اقشار نیازمند جامعه از جمله کودکان و نوجوانان خانواده‌های کم درآمد و بی بهره نهایت استفاده را داشته باشد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از مدارس استان در زمین‌های موقوفه بنا نهاده شده‌اند که این امر نشان از اهمیت بحث وقف در جامعه و لزوم گسترش همکاری‌های بین اوقاف و آموزش و پرورش دارد و خوشبختانه کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اعلام آمادگی در راستای گسترش همکاری‌های بین این دو نهاد، گفت: سنت حسنه وقف از قرن‌های گذشته در کشور ما مرسوم بوده و تا به امروز از اهمیت آن کاسته نشده است.

وی افزود: وجود مدارس وقفی نقطه عطف و بیانگر وجود انسان‌های نیک اندیش در خطه آذربایجان بوده و تلاش می‌کنیم تا مباحث و مشکلات احتمالی که در این خصوص مطرح می‌شود را با کمک متولیان اوقاف استان حل خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha