جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت بر ورود جوانان خدوم، فکور، دارای ایده و اراده در عرصه تولید تاکید کرد و گفت: لازم است تا شرایط رشد جوانان در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی روز سه شنبه در دیدار با علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: همکاری شهرک‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری حائز اهمیت است.

وی هر منطقه از موقعیت جغرافیایی ایران را مستعد برخی واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد و افزود: احداث شهرک‌های صنعتی برای مناطق شمال کشور که برای تامین زمین با مشکل مواجه هستند، اثرگذار است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک تولیدی آثار منفی کمتری نسبت به واحدهای بزرگ دارند، تصریح کرد: یک مدیر، واحدهای کوچک را بهتر می‌تواند اداره کند ضمن اینکه تولید کالا در بنگاه‌های کوچک به صورت بهینه انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خواستار احیای بنگاه‌های تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد و بیان کرد: نظارت جدی بر شهرک‌های صنعتی تاثیرگذار است.

وی بر ورود جوانان خدوم، فکور، دارای ایده و اراده در عرصه تولید تاکید کرد و یادآور شد: لازم است تا شرایط رشد جوانان در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت تولید کالای ایرانی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه از واردات کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کنند.

احیای واحدهای راکد اولویت سازمان صنایع کوچک است

علی رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این دیدار به فعالیت ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ۴۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی با حدود یک میلیون نفر به صورت مستقیم در نواحی صنعتی کشور فعال هستند.

رسولیان با بیان اینکه احیای واحدهای راکد، اولویت سازمان صنایع کوچک است، گفت: تعداد ۱۲ هزار واحد تولیدی راکد در کشور شناسایی شده که ۲ هزار و ۶۷ واحد سال گذشته احیا شدند و امسال احیای ۲ هزار واحد دیگر را در برنامه داریم.

وی حمایت از واحدهای دانش بنیان را از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال به دنبال دریافت مجوز ۴۰ شهرک فناور برای استقرار واحدهای دانش بنیان در این شهرک‌ها هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد در کشور ظرفیت دانش بنیان شدن را دارند، بیان کرد: با توجه به آنکه عهده دار حمایت از واحدهای دانش بنیان هستیم، بنابراین تهیه زمین برای این واحدها در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha