سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سردار شهسواری

حوزه/ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان این که مسجد پناهگاه همه مردم است، گفت: امروز اجر فعال کردن مساجد و هیئات مذهبی و جذب جوانان به این دو نرم افزار دینی، کمتر از شهادت نیست و باید زمینه را برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد و هیئت فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی عصر سه‌شنبه در جمع روسای هیئات مذهبی ارومیه که در سالن شهید کاظمی این شهر برگزار شد، با بیان این که بسیج، سپاه، هیئت و همه جریان‌ها نوکری امام حسین(ع) را افتخاری برای خود می‌دانند، اظهار داشت: سوم خرداد یکی از بهترین روزهای انقلاب بود و رزمندگان بدون بهره مندی از امکانات و داشتن بنیه دفاعی و زرهی، در عملیات بیت المقدس به پیروزی رسیدند و خرمشهر را آزاد کردند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در این عملیات نتیجه عشق به سیدالشهدا(ع) بود، گفت: عملیات بیت المقدس در قرن بیستم بی‌نظیر است و این از الطاف الهی بود که دشمن را در نبردی که با هیچ یک از معادلات نظامی قابل پیش بینی نبود، شکست دادیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه پیوند امت و امام از دیگر رموز این پیروزی بود، یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) شور و علاقه مردم به امام حسین(ع) را برانگیخت و همه شهدا به عشق سیدالشهدا به جبهه‌ها رفتند و در این بین نیز شعرای مذهبی، علما و مادحین در ایجاد شور و شعور حسینی نقش بی‌نظیری را ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه بدرقه رزمندگان به جبهه و استقبال از شهدا با روضه سیدالشهدا بود، مطرح کرد: نباید این سرمایه گرانبها را کوچک بشماریم و همان‌گونه که امام فرمودند، "مساجد پایگاه‌های انقلاب هستند"، امروز نیز لازم است که این گنجینه فناناپذیر حفظ و تقویت شود.

سردار شهسواری در ادامه به لزوم تبیین مسئله جمعیت در بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروز در کشور با مشکل کاهش جمعیت مواجه هستیم و دشمن برای استمرار آن برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: روسای هیئات مذهبی به عنوان سربازان سیدالشهدا(ع) ضروری است تا در خط مقدم فعالیت‌های دینی حضور داشته باشند و لازم است برای رونق و تقویت هیئت و مسجد با برنامه ریزی جدی در صدد ایجاد رفاقت هر چه بیشتر بین جریان‌های دینی باشند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان این که مسجد پناهگاه همه مردم است، گفت: امروز اجر فعال کردن مساجد و هیئات مذهبی و جذب جوانان به این دو نرم افزار دینی، کمتر از شهادت نیست و باید زمینه را برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد و هیئت فراهم کنیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha