جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم تحلیف هیئت رئیسه خانه ملت

محمدباقر قالیباف در سومین سال دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس خانه ملت انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مهم‌ترین دستور کار خانه ملت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱) انتخاب هیئت رئیسه سومین سال دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود.

قالیباف سکاندار خانه ملت باقی ماند

در آغاز انتخابات هیئت رئیسه، برای انتخاب رئیس مجلس رأی گیری شد که محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رأی از ۲۸۱ آرای ماخوذه، به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مرتضی آقاتهرانی ۵۳ رأی، الیاس نادران ۲۱ رأی و فریدون عباسی ۳ رأی کسب کردند و آرای باطله نیز ۱۰ رأی بود.

تکیه نیکزاد و مصری بر کرسی نواب رئیس

وکلای ملت همچنین در جریان انتخاب نواب هیئت رئیسه مجلس به عبدالرضا مصری ۱۶۸ رأی موافق و علی نیک زادثمرین ۱۶۸ رأی موافق دادند که به دلیل یکسان بودن آرای مذکور و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس برای انتخاب نواب اول و دوم قرعه کشی صورت گرفت که در نهایت علی نیک زادثمرین و عبدالرضا مصری به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

تعداد کل آرای مأخوذه، ۲۷۵ رأی بود که تعداد آرای سایر کاندیداها به ترتیب مجتبی ذوالنوری ۱۳۵ رأی، ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه ۴۷ رأی و هاجر چنارانی ۶ رأی بود.

دبیران هیئت رئیسه خانه ملت

سید محسن دهنوی با ۱۶۵ رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۱۰ رأی، محمد رشیدی با ۱۰۱ رأی، علی کریمی فیروزجایی با ۱۰۱ رأی، احمد امیرآبادی فراهانی با ۹۸ رأی، احمد نادری با ۸۹ رأی از مجموع ۲۸۳ رأی مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب شدند

دبیران هیئت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس یازدهم از بین ۲۳ کاندیدا برای این کرسی انتخاب شدند.

اعضای ناظر هیئت رئیسه مجلس

نمایندگان مردم در مجلس همچنین سید نظام الدین موسوی با ۱۵۳ رأی، علیرضا سلیمی با ۱۴۶ رأی و محمدرضا دشتی اردکانی با ۱۳۹ رأی را به عنوان اعضای ناظر هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند.

محسن پیرهادی ۱۳۵ رأی، محمدحسین فرهنگی ۱۱۰ رأی، علی رضایی ۸۹ رأی و مهدی باقری ۲۷ رأی، را به خود اختصاص دادند.

مراسم تحلیف هیئت رئیسه خانه ملت

اعضای هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، پس از کسب اکثریت آراء با حضور در جایگاه هیئت رئیسه، مراسم تحلیف را به جا آورده و سوگند نامه را قرائت کردند.

متن سوگند هیئت رئیسه:

"من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم."

دیدار با ولی امر مسلمین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب هیئت رئیسه سومین سال دوره یازدهم خانه ملت، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha