پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست فصلی مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: پاسخ به شبهات یکی از سیره‌های زندگی امام صادق(ع) بود و همین سیره در زندگی علما نیز وجود دارد و لذا در عصر فضای مجازی و رسانه، که شبهات منتشر می‌شود، وظیفه تبلیغات اسلامی جواب دادن به آن شبهات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در نشست فصلی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در عصر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فرقه‌های مختلف فقهی و کلامی در جامعه اسلامی در نتیجه ورود تمدن‌های متعدد به جوامع اسلامی، بروز و ظهور پیدا کردند و با تفکرات مختلفی وارد تفسیر روایات و آیات قرآنی شدند که در این بین امام صادق(ع) مشغول مبارزه با این تفکرات غلط بودند.

وی با بیان این که با آن جوّ فرهنگی، علمی و خفقان سیاسی بنی عباس، وجود امام صادق(ع) نعمت و معجزه الهی بود، گفت: برخی‌ها بیان می‌کنند که در درگیری بین بنی‌عباس و بنی‌امیه، فرصت برای امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فراهم شد تا بتوانند علوم اسلامی را تدوین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قبل از امام صادق(ع) یا علوم مدون وجود نداشت و یا خیلی ضعیف بود، عنوان داشت: در زمان حضرت که فرقه‌ها و جریانات متعددی بروز و ظهور پیدا کردند، لازم بود تا حضرت در چند جبهه سیاسی، مدون کردن مبانی شیعه و زدودن گرد و غبار از چهره دین که با تعدد فرقه‌ها روی داده بود، جهاد می‌کردند، چرا که صرف تبیین مبانی دین کفایت نمی‌کرد.

وی با بیان این که امام(ع) مواجه شگفت انگیزی با فرقه‌های اسلامی، غیر اسلامی و ملحدین داشتند، تاکید کرد: پاسخ به شبهات یکی از سیره‌های زندگی امام صادق(ع) بود و همین سیره در زندگی علما نیز وجود دارد و لذا در عصر فضای مجازی و رسانه، که شبهات منتشر می‌شود، وظیفه تبلیغات اسلامی جواب دادن به آن شبهات است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌ها جلسات متعدد علما، طلاب و روحانیون به صورت عمومی و حلقه‌های تخصصی برگزار شود، یادآور شد: سرعت در جواب دادن به شبهات عمومی که در جامعه طرح می‌شود لازم و ضروری است، البته برخی شبهات نیاز به تامل دارد اما عموما شبهاتی که در فضای مجازی برای مردم و جامعه طرح می‌شود بارها بدان جواب داده شده و در عملیات رزم فرهنگی نیاز به چریک مبلغ‌هایی داریم که بتوانند شبهه را بشناسند و جلوی روند آن را بگیرد و از کار بیندازند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام یاسین حسن زاده راهیار منطقه ای بنیاد هدایت شمالغرب کشور با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای فعال کردن مساجد استان توسط روحانیون و مسئولین تبلیغات اسلامی، گفت: لازم است گعده‌هایی با روحانیون در هر شهرستان صورت گیرد که در آن مهم‌ترین مسائل مورد نیاز جامعه و خصوصا نسل جوان طرح شود.

وی با تشریح برنامه‌های بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی، خاطر نشان کرد: لازم است مبلغین شاخص، مساجد تراز انقلاب و موسسه‌های قرآنی ایده آل، احصا و به صورت شبکه‌ای با هم در ارتباط باشند و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا به سمت تاثیرگذاری بیشتر در جامعه حرکت کنیم.

وی یکی از لوازم تاثیرگذاری در محله توسط روحانیون را، استقرار و حضور مستمر در محله دانست و اضافه کرد: یکی از راه‌های معرفی روحانیون شاخص، تجربه نگاری، تولید محتوا و مستند از فعالیت‌ها است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha