جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در روزی که حادثه مدرسه فیضیه به وقوع پیوست به جمع مردم و طلاب پیوستند و فرمودند اگر قرار است مردم مورد ضرب و شتم واقع شوند پس من هم برای این موضوع آماده ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام و حادثه مدرسه مبارکه فیضیه که در حیاط این مدرسه برگزار شد، ضمن تسلیت این روز گفت: اینجانب به عنوان یک راوی و شاهد عینی حادثه ناگوار اما عظیم مدرسه مبارکه فیضیه در حدود ۸ سال مشغول به تحصیل در این مدرسه علمیه بوده ام.

وی افزود: در صدمین سال بازتأسیس حوزه مقدسه قم باید گفت این نکته از قلم مخفی نیست که قم به هر کیفیت خاستگاه مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: از نگاه امام باقر و امام صادق علیهماالسلام، قم محل درخشش مفاهیم نورانی مکتب اهل بیت علیهم السلام خواهد بود.

وی قم را حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اعلام کرد و گفت: هیچ کسی جرأت نمی کند به این حرم تهاجم داشته باشد؛ آن مردکی که این خطا را در سال ۱۳۴۲ انجام داد، ۱۵ سال بعد با خفت و خواری از ایران رفت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قم در همان دوران غیبت صغری نیز پایگاه جهان اسلام بود.

وی با اشاره به فعالیت علمای بزرگ اسلام در رشد حوزه علمیه قم افزود: بزرگانی همچون شیخ صدوق و مرحوم کلینی بر رشد مکتب اهل بیت علیهم السلام و حرم ایشان یعنی قم تلاش نمودند و اکنون این شجره طیبه به ثمرات والایی رسیده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: ارشادات و راهنمایی های اهل بیت علیهم السلام موجب شد که قم مقدس صدها فقیه، اندیشمند، محدث و مفسر را تربیت کند.

وی گفت: در قرن اخیر و از ۱۳۰۰ هجری شمسی که مرحوم شیخ عبدالکریم حائری یزدی به قم آمده و بساط علم دین را در این شهر گسترش داد شاگردان ممتاز ایشان نیز به توسعه علوم دینی پرداختند؛ همه این تلاش ها با وجود تهاجمات و مخالفت های حکومت آن زمان ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تا قبل از تصویب قانون انجمن های ایالتی و ولایتی، زعامت حوزه علمیه قم با مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی بود.

وی با تأکید بر تلاش جدی روحانیت از سال ۴۱ در مقابله با زورگویی ها و ظلم کشورهای استعمارگر عنوان داشت: مراجع معظم تقلید دعوت امام خمینی ره را لبیک گفتند و با ایشان به قیام علیه استعمار و دست نشانده های آنان در ایران پرداختند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امام راحل و مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در دهان استکبار زدند؛ ایشان بعد از اتهام زنی محمدرضا پهلوی به روحانیت مبنی بر ارتجاع سیاه به مقابله با او برخاستند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در روزی که حادثه مدرسه فیضیه به وقوع پیوست به جمع مردم و طلاب پیوستند و فرمودند اگر قرار است مردم مورد ضرب و شتم واقع شوند پس من هم برای این موضوع آماده ام.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حادثه مدرسه علمیه فیضیه در سال ۴۲ را با عظمت برشمرد و خاطرنشان کرد: نقش درخشنده مردم متدین و مرجعیت معظم شیعه در پاسداری از دین و همچنین اعلامیه صریح امام خمینی (ره) مبنی بر حرام بودن تقیه از نتایج این حادثه بود.

وی گفت: قدرت امروز ایران اسلامی، پرورش ۴۰۰۰ شهید روحانی و رشادت های مسلمانان در سوریه، لبنان، فلسطین و یمن مثال هایی از برکات جانفشانی های مردم و روحانیت در حادثه مدرسه مبارکه فیضیه است.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان بیان داشت: امروز همچون گذشته ایدئولوژی و آرمان های مقدس مکتب اهل بیت علیهم السلام باید توسط حوزه های علمیه استخراج، تدریس و تبلیغ شوند.

حاج عباس حیدرزاده مداح اهل بیت علیهم السلام در ابتدای این مراسم به روضه خوانی و ذکر مصائب خاندان عصمت و طهارت پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha