سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1027086
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
جهاد تبیین

حوزه/ نشست پژوهشی با عنوان «جایگاه پژوهش های دینی در جهاد تبیین» از سوی مدارس علمیه خواهران خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست برخط پژوهشی «جایگاه پژوهش‌های دینی در جهاد تبیین»، با سخنرانی حجت الاسلام محمد قطبی، رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، با همکاری گروه شهید حججی متشکل از مدارس علمیه خواهران خمینی شهر و کوشک برگزار شد.

حجت الاسلام قطبی با تکیه بر مقدمه بیانیه گام دوم (تبیین انقلاب اسلامی از منظر تاریخی) و تبیین وضعیّت سیاسی، اجتماعی و مذهبی ایران از منظر تاریخی در دوره صفویه و قاجار و پهلوی و مقایسه ی آن با انقلاب اسلامی ایران، گفت: در دوره صفویه ایران دارای رشد تمدنی بود، ولی در دوره قاجار و پهلوی دچار افت شد و روسیه، انگلیس و آمریکا داشتند ایران را تجزیه می کردند؛ مردم ایران مردمی متدین وعموماً شیعه هستند و تاب شرایط آن زمان را نداشتند و از این جهت دست به قیام زدند.

وی ادامه داد: تبیین انقلاب از سه نظر اصل انقلاب،کارنامه انقلاب و برنامه ی انقلاب حائز اهمیت است که وظیفه تک تک ما است و با انجام پژوهش های ترویجی –تحلیلی و تجربی و مطالعه ی آثار موجود در این زمینه این امر محقق می شود.

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ضمن تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر لزوم تبیین این دستاوردها برای عموم مردم توسط پژوهشگران علوم دینی تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha