جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غرفه جامعه الزهرا در نمایشگاه ردای سرخ

حوزه/ داودالموسوی گفت: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و تاکنون ۶ طلبه شهیده به انقلاب اسلامی و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت غرفه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در نمایشگاه «ردای سرخ» که هم‌اکنون در مصلای قدس قم دایر است، اظهار داشت: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته حضور داشته باشد و در بعضی از این عرصه‌ها، شهیده‌هایی را به انقلاب اسلامی و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ طلبه شهیده جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند، افزود: طلبه شهیده فهیمه سیاری که از طلاب شهیده جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها است، وقتی آیت‌الله مشکینی برای تبلیغ به زنجان می‌روند و بیان می‌کنند که بانوان هم می‌توانند در حوزه مشغول تحصیل شوند، در مکتب توحید آن زمان تلمذ می‌کند و از حضور اساتیدی چون شهید آیت‌الله قدوسی بهره مند می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه طلبه شهیده سیاری از حیث درسی، اخلاقی و تربیتی و رعایت حقوق دیگران از شاگردان بسیار ممتاز زمان خود بودند، گفت: این شهیده والامقام به همراه دو نفر از دوستان برای تبلیغ به شهر بانه سفر می‌کنند که در مسیر سنندج مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت می‌رسند.

داودالموسوی خاطرنشان کرد: در بحث دفاع مقدس، طلبه شهیده فاطمه اسدیان از طلاب خوابگاهی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بود که برای دیدار خانواده به شهر خود عزیمت می‌کند و در بمباران هوایی به شهادت نائل می‌شوند.

وی ادامه داد: طلبه شهیده رقیه رضایی از طلاب سطح یک در حمله سعودی‌ها به حجاج بیت الله الحرام و در راهپیمایی استکبارستیزی مکه در سال ۱۳۶۶ حضور داشت که به توفیق شهادت رسید.

مدیر کل امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: طلبه شهیده خدیجه ولی زاده، طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری و طلبه شهیده بتول مطهری در بحث حمله داعش به زائران عتبات عالیات به شهادت رسیدند. خانم ولی زاده از مبلغانی بود که به در اربعین حسینی به همراه خانواده موکب داشتند و در راه برگشت به اهواز در شهر حله به همراه همسرشان به دست داعشی‌ها به شهادت رسیدند.

داودالموسوی تصریح کرد: طلبه شهیده بتول مطهری از دیگر شهدای جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها است که به همراه همسر و فرزندشان در سامرا به شهادت نائل آمدند، همچنین شهیده فاضله زهرا دقیقی خداشهری در راه سامرا به دست داعش به شهادت رسیده است.

وی بیان داشت: غرفه جامعة الزهرا علیهاالسلام به صورت مشترک با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برپا شده است بانوان طلبه شهیده حوزه‌های علمیه خواهران در این غرفه معرفی می‌شوند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه در نمایشگاه «ردای سرخ» ۵۱ غرفه از استان‌های مختلف کشور به معرفی شهدای روحانی استان خود می‌پردازند، عنوان کرد: این نمایشگاه تا روز سه شنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان محترم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha