سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تقدیر از قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (ع)

حوزه/ ثبت نام ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در رشته های قرآنی و معارفی همزمان با ۱۶ خرداد ماه ویژه خواهران و برادران سراسر کشور به صورت حضوری، نیمه حضوری، مجازی، تلفنی و مطالعاتی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در آخرین حج و در روزهای پایانی عمر خویش بارها و بارها خطاب به مسلمانان یادآور شدند که امت اسلامی و تمامی بشریت برای نجات از فریب و وسوسه های شیطان باید به کتاب خداوند و امامان معصوم به عنوان معلمان قرآن تمسک جویند هر چند که امت اسلامی پس از رسول خدا صلوات الله علیه و آله با سقیفه نشینی به کتاب خدا تمسک جسته و خود را از امامان معصوم که معلمان قرآن هستند محروم کرد؛ اما در میان امت اسلامی بودند کسانی که به توصیه رسول خدا عمل کرده و به صورت توامان به کتاب خدا و ائمه معصوم علیه السلام تمسک جستند و همین موضوع موجب نجات آن‌ها تا روز قیامت شد.

در طول تاریخ، بشریت راه های گوناگونی را برای زیست انتخاب کرده است؛ اما با روی کارآمدن انقلاب اسلامی تئوری زندگی توحیدی با محوریت کتاب خدا و پیروی از امام معصوم بر خلاف مکاتب شرقی و غربی مطرح شد و امروزه انقلاب اسلامی پرچمدار دکترین زندگی توحیدی است و براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مطرح کرده اند ملت بیدار انقلابی رسالت مهمی برای بستر سازی تمدن اسلامی بر عهده دارند.

از آن جایی که مهم ترین شاخصه تمدن بیداری است و تمدن به معنای بیداری است بنابراین ملت متمدن به ملتی اطلاق می شود که بیدار باشند براین اساس مهم ترین رسالت ملت انقلابی ایران این است که نسل بیدار و آگاه را تربیت کنند تا در گام دوم انقلاب با تربیت نسل بیدار بستر تحقق تمدن و امت نمونه اسلامی فراهم شود.

بقاع متبرکه و حرم های اهل بیت علیه السلام طبق رهنمودهای امام خامنه ای قطب های فرهنگی بوده و مهم ترین نقش را در تربیت نسل بیدار و آگاه برعهده دارند مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای تربیت نسل بیدار و آگاه و به عبارت دقیق تر متمدن همگام با بیانیه گام دوم انقلاب با برگزاری دوره های معارفی قرآنی و حدیثی اقدام به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و تربیت نسل متمدن کرده است.

بر همین اساس مرکز قرآن و حدیث برای خواهران و برادران در گروه های سنی مختلف به صورت حضوری، نیمه حضوری، مجازی، تلفنی و مطالعاتی دوره های معارفی و قرآنی را برگزار می کند.

پذیرش کودکان در دوره‌های تابستانی مرکز قرآن و حدیث از سن ۶ سال به بالا است و ثبت‌نام دوره‌های قرآنی و معارفی برای خواهران و برادران هم‌زمان با ۱۶ خرداد ماه آغاز شده و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث از سراسر کشور و تمامی کشورهای اسلامی و حتی از سراسر دنیا می توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

زمان حذف و اضافه برای ثبت‌نام کنندگان ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث هم‌زمان با روز یکشنبه ۲۹ خردادماه خواهد بود و همچنین ترم تابستان همزمان با روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه سال جاری پایان خواهد یافت.

آزمون‌های پایان ترم تابستان نیز همزمان با روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، اطلاعات تکمیلی مربوط به ثبت‌نام و رشته‌های قرآنی و معارفی ترم تابستان با استفاده از سایت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و سایت مرکز قرآن و حدیث اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محسن شاه محمدی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    بسیار طرح ارزشمندی است،آموزش،توسل وتمسک به قران زینت ونجات بخش جامعه اسلامی است،امیداست این طرح در طول سال وسال ها ادامه پیداکند