جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را تصمیمی تاریخی برشمرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از تقارب کردی کردی استقبال کرد و تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را تصمیمی تاریخی برشمرد و گفت: عراق در برابر استعمار و استکبار هرگز تسلیم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تصمیم تصویب جرم انگاری عادی سازی روابط از سوی مجلس نمایندگان عراق، اقدامی تاریخی است، افزود: عراق در برابر هرگونه تلاش برای برقراری روابط با اسرائیل، مقاومت خواهد کرد و غیرت عراقی، تسلیم و سرسپردگی در برابر استعمار و استکبار را نمی پذیرد.

امام جمعه نجف اشرف از تقارب کردی – کردی استقبال استقبال کرد و این اقدام را گامی مثبت در جهت تشکیل دولت برشمرد و افزود: هر کسی به دنبال شکست عراق است، در اشتباه می باشد؛ چراکه ما معتقدیم که حضرت صاحب الزمان (عج) به ما نظر دارد و برای حل مشکلات ما ورود می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی در خصوص تجاوز های گروهک های تروریستی داعش به روستای البشیر، از دولت و نیرو های امنیتی خواست تلاش اطلاعاتی خود را افزایش داده و قبل وقوع حادثه، تدابیر لازم را بیاندیشد.

وی ادامه داد: اهالی این منطقه، تنها به این دلیل که شیعه هستند، به شکل مضاعف مورد ظلم قرار گرفتند و با ستم صدام و داعش مواجه شدند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص تجاوز به دانشجویان عراقی در اردن، خواستار تشکیل کمیته تحقیقاتی و اعلام جزئیات حادثه شد و از دولت اردن و عراق خواست این مسئله را پیگیری کند.

کشتار و هدف قرار دادن مکرر شیعیان افغانستان در سایه دولت طالبان، محکوم  است

حجت الاسلام و السلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود، کشتار و هدف قرار دادن مکرر شیعیان افغانستان در سایه دولت طالبان را محکوم کرد و از کشور های اسلامی همسایه خواست برای جلوگیری از کشتار و تعرض به شیعیان افغانستان ورود کنند.

وی از این کشور ها خواست برای حل مشکلات شیعه و اتخاذ موضع گیری در قبال دولت طالبان، نشست برگزار کنند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر در خصوص موضوع "جوان بین شیوه سرکوب و شیوه ولنگاری"، گفت: غرب به شیوه ولنگاری و آزادی مطلق ایمان دارد و طالبان، سلفی ها و وهابیت به شیوه سرخوردگی و سرکوب جوانان معتقد است.

وی با بیان اینکه اسلام به اعتدال اعتقاد دارد و ولنگاری و سرکوب را قبول ندارد، گفت: ما به شیوه سلفی و وهابیت ایمان نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: نظریه خط اعتدال اینگونه است که جوان یک بمب انرژی است که باید از آن استفاده کرد، آن انرژی است که خداوند آن را دوست دارد، انرژی است که باید به آن توجه داشت و نباید به آن فشار بیاورد و سخت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha