جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1027143
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
هاب شهر هوشمند

در راستای تحقق و راه‌اندازی هاب شهر هوشمند به‌صورت فیزیکی و مجازی، اقداماتی انجام شده است و در آینده نزدیک بخش‌هایی در دانشگاه تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، طی سال‌های گذشته و بررسی ساختارها و پتانسیل‌های موجود برای تحقق شهر هوشمند در ایران اقداماتی انجام شده است. اولین و مهم‌ترین اقدام شاید تأسیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران باشد که در سال ۱۳۹۸ با همکاری دانشگاه تهران انجام شد و پس از آن، تشکیل و راه‌اندازی کمیته ملی شهر هوشمند جهت تدوین سند ملی شهر هوشمند اقدام مهم دیگری بود.

از سال ۱۳۹۹ با بررسی ساختار شهرها و کشورهای پیشرو در حوزه شهر هوشمند و همچنین نوآوری و خلاقیت داخلی، پیشنهاد راه‌اندازی هاب شهر هوشمند مطرح و پس از بررسی‌های کارشناسی، ابعاد مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای شهر هوشمند در ایران طراحی گردید. ‌مجموعه‌ای که بتواند در ابعاد مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی، اجرایی، آزمایشگاهی و حوزه‌های دیگر پاسخگوی نیازهای شهر هوشمند در ایران باشد.

در راستای تحقق و راه‌اندازی هاب شهر هوشمند به‌صورت فیزیکی و مجازی، اقداماتی انجام شده است و در آینده نزدیک بخش‌هایی در دانشگاه تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین هاب شهر هوشمند به‌صورت مجازی در مرحله توسعه فنی است.

علاقه‌مندان به فعالیت در بخش‌های مختلف هاب می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۰۹۹۳۰۸۷ آقای قریبی؛ معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران در ارتباط باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha