جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار وزیر علوم با آیت الله سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت هیأتی کار کرد و تنگ نظری را کنار گذاشت، گفت: در هیأت همه برای رضای خدا و به صورت خودجوش جمع می‌شوند و هیچ کسی حقوق و جایگاه خاصی ندارد و کسی به دنبال این نیست که جای دیگری را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاه قرآنی و اهل بیتی داشته باشیم و هرچه این نگاه تقویت شود راه های هدایت به روی ما بازتر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نیت در کارها، گفت: علاوه بر اینکه برای کارهای خود باید صندوق دنیایی داشته باشیم و برنامه ریزی، مراقبت و حراست کنیم باید یک صندوق آخرتی هم برای کارها در نظر بگیریم و برای آخرت خود کار کنیم و این کار باعث اخلاص در کارها می شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه اگر تنها نفع دنیایی مدنظر ما باشد دیر یا زود زمین خواهیم خورد، افزود: در کارهای معنوی و دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر به طریق اولی باید آخرت مدنظر ما باشد و اگر این طور شد دیگر انحصاری کار نمی کنیم و از توان همه مجموعه ها استفاده می کنیم و در اصطلاح به صورت هیأتی کار می کنیم.

وی با اشاره به مزایای کار کردن به صورت هیأتی ابراز کرد: در هیأت همه برای رضای خدا و به صورت خودجوش جمع می‌شوند و هیچ کسی حقوق و جایگاه خاصی ندارد و کسی به دنبال این نیست که جای دیگری را بگیرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید از هر کسی که آمادگی همکاری دارد استفاده کنیم و سیاسی بازی را کنار بگذاریم، افزود: خوب است که طی یک همایش بی پیرایه و تشریفات یک فراخوان عمومی داده شود و هر کسی مایل به همکاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است را جمع کنیم تا از همه ظرفیت ها بتوان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید تنگ نظری ها را کنار گذاشت و از نظرات همه افراد فعال در این زمینه استفاده کرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی و …. را در بر می گیرد بنابراین باید ابتدا کارها اولویت بندی شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اولویت شهر قم ظاهر شهر است، افزود: وقتی اولویت امر به معروف و نهی از منکر مشخص شد باید با مشورت با فعالان این عرصه مراحل و گام های اجرایی مشخص شود و مرحله به مرحله اهداف را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بیان درد و دل‌ها دردی را مداوا نمی کند، افزود: باید از ظرفیت مساجد برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود و از مردم، کاسب های محل و بسیج دعوت و از آنها نظر خواهی شود تا کارها بهتر پیگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha