جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی به دنبال ایجاد سنخیت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه و ایجاد ارتباط با ایشان است از سحرهای حرم بانوی کرامت غفلت نکند، گفت: برای آمدن حضرت در این حرم ملکوتی زیاد دعا کنید؛ چرا که فرج حضرت فرج ما و زمانه از بین رفتن مشکلات و سختی هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه سه شنبه در مراسم شب ولادت حضرت معصومه(س) که با حضور هزاران نفر از عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد ضمن همدردی با مردم داغدیده آبادان و تسلیت و احترام به خانواده های مصیبت زده در حادثه مترو پل، اظهار کرد: ثواب مراسم امشب در این مکان مقدس را به روح جانباختگان این حادثه دردناک نثار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در میان امام زادگان فقط سه امامزاده هستند که برای آن ها یک امام معصوم زیارت نامه خاص انشا کرده است ابراز کرد: این سه زیارت نامه عبارتند از زیارت حضرت ابوالفضل(ع) و زیارت نامه حضرت علی اکبر(ع) و زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زیارت نامه ای که برای حضرت معصومه سلام الله علیها انشا شده توسط امام رضا علیه السلام می باشد و ایشان در این زیارت نامه، حضرت معصومه سلام الله علیها را با کلمات خاصی خطاب قرار داده اند که منحصر به فرد است.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه در میان تمامی امام زادگان، حضرت معصومه سلام الله علیها ویژگی ها و خصائص منحصر به فرد و خاصی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: از ویژگی های منحصر به فرد این حضرت، اینکه حداقل سه امام معصوم امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام بر زیارت این بانو تاکید کرده اند.

وی گفت: در روایت به نقل از امامان معصوم آمده است که هر کس حضرت معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود که این یکی از ثمرات زیارت است و به برکت وجود ایشان و به واسطه شفاعتشان تمامی شیعیان وارد بهشت خواهند شد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حرم این بانوی بزرگوار حرم تمام اهل بیت علیهم السلام است، بیان کرد: در تمام امورتان به حرم دختر موسی بن جعفرسلام الله علیها مشرف شوید که در این آستان، دعا به اجابت می رسد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه اگر کسی به دنبال ایجاد سنخیت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه و ایجاد ارتباط با ایشان است از سحرهای حرم بانوی کرامت غفلت نکند، اظهار کرد: این موضوع سیره عملی بزرگان ما بوده است و ما هم باید برای آمدن حضرت در این حرم ملکوتی زیاد دعا کنیم؛ چرا که فرج حضرت فرج ما و زمانه از بین رفتن مشکلات و سختی هاست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سبک زندگی حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای دختران ما باید الگو باشد، خاطرنشان کرد: دختران باید در دوران جوانی بار علمی، عملی و سلوکی خودشان را با الگوگیری از بانوی کرامت ببندند و سعی کنند خودشان را به کمال و سعادت حقیقی برسانند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha