جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نمایشگاه "ردای سرخ" کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم

حوزه/ مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر گفت: استان بوشهر سی‌وپنج شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که در عرصه های مختلف مانند هنرمند، خطاط، مداح و ... فعالیت می کردند.

حجت الاسلام ابوالقاسم رضایی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه که در حاشیه نمایشگاه ردای سرخ انجام شد، اظهار داشت: استان بوشهر سی پنج شهید روحانی تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است که در عرصه های مختلف مانند هنرمند، خطاط، مداح و ... فعالیت می کردند.

وی در رابطه با شهدای روحانی شاخص استان بوشهر اظهار داشت: به عنوان نمونه، این استان در عرصه بین الملل سه شهید دارد که در خارج از کشور ترور و به شهادت رسیده اند. یک نفر از این شهدای روحانی که شهید شاخص استان می باشد، شهید محمد صادق گنجی است که ایشان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بودند. رفتار و اخلاق ایشان طوری بود که همه اقوام و مذاهب، ایشان را دوست داشته و نفوذ زیادی در میان شیعه و سنی داشتند اما وهابیت وقتی فعالیت او را می بیند، دست به ترور او می زنند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از این شهدای روحانی، شهید ابوتراب عاشوری است که فعالیت های زیادی علیه حکومت پهلوی داشت و در مبارزات انقلاب به شهادت رسیده است و حضرت امام خمینی(ره) هنگامی که در پاریس بودند و متوجه شهادت ایشان شدند، پیام تسلیت دادند.

حجت الاسلام رضایی در پایان به کتب چاپ شده درباره شهدای روحانی استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با زندگینامه این سی و پنج شهید والامقام، فعلا زندگی نامه و خاطرات حدود شانزده نفر تبدیل به کتاب و چاپ شده است؛ همچنین در فضای مجازی و رسانه برای همه شهدا موشن گرافی و نرم افزارهایی در رابطه با زندگی نامه و فعالیت های آنها تولید شده و حدود هشت مستند را تهیه کرده ایم که در صداوسیما پخش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha