سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد و ۱۵ خرداد بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد و ۱۵ خرداد بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
چهاردهم و پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی با نام امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی همراه و شناخته می‌شود، روزهایی که در آینه آن طلوع خورشید انقلاب اسلامی از یک سو و غروب خورشید وجود ظاهری معمار کبیر انقلاب و نظام اسلامی از سوی دیگر تبلور دارد.
قیام خونین ۱۵ خرداد سرآغاز شکل‌گیری جریان فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‌بخشی به سلطه آمریکا و دیگر قدرت‌های سلطه‌گر در ایران بوده و با ظهور انقلاب اسلامی، نسیم احیای مجدد اسلام ناب محمدی(ص) و دمیده شدن روح مقاومت و حق‌طلبی در جوامع اسلامی و بلکه جامعه‌ بشری، سردمداران نظام جهانی سلطه و استکبار و شبکه پلید صهیونیسم بین‌المللی را هراسناک و در وضعیتی منفعل نظاره‌گر محض عظمت و پیش‌روندگی ملت ایران ساخته است.
ظهور انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت روح‌الله(ره) موجبات بیداری و احیاگری اسلامی با محوریت اسلام ناب، مقتدر و انقلابی را فراهم آورد و انحطاط و خمودگی تفکر اسلام آمریکایی را در پی داشت.
امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» اسلام ناب را با همه ابعاد فردی و اجتماعی، داخلی و بین المللی به جامعه جهانی معرفی نمود و قیام برای خدا و جهاد در راه او و مجاهدت در نفی هواهای نفسانی و خروج از ظلمات به سوی نور را سرلوحه همه امور معرفی نمود.
امام‌راحل در زمان حیات پربرکت خویش قافله سالاری خیل شهیدان را به عهده داشت و اکنون نظاره گر رهروانی است که باپیروی ازجانشین شایسته‌اش حضرت آیت‌الله‌العظمی‌امام‌خامنه‌ای«دام ظله العالی»، استکبار جهانی را به چالش کشیده‌اند.
روح امام شهیدان خرسند است که پس از سی و سه سال از عروج ملکوتی‌اش در پرتو رهبری‌های حکیمانه خلف صالحش، نظام اسلامی مستحکم‌تر ازپیش به سوی اهداف اسلام‌ناب در حرکت است و همچنان پنجه در پنجه استکبارافکنده و ضمن پیروزی در عرصه‌های مختلف، می‌رود تا ریشه شجره خبیثه کفر جهانی و صهیونیسم را برای همیشه بخشکاند.
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که به فرمان امام راحل عظیم الشأن و از سوی طلاب و فضلای انقلابی انتخاب شده‌اند در خدمت آرمان‌های بلند انقلاب و نظام اسلامی بوده و می‌کوشد تا سهم خویش را در حفظ و پاسداری از ارزش‌های متعالی اسلام که متأسفانه در سالیان اخیر مورد تهاجم قرار گرفته است ادا نمایند.
ما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل رضوان الله تعالی علیه همگان را به شرکت در مراسم سالگرد آن سفر کرده فرا می‌خوانیم و دفاع از انقلاب را جهاد کبیر و تسلیم‌ناپذیری در برابر القائات و خواسته‌های دشمن و هوشمندی مقابل ترفندها و زیاده‌خواهی‌های طاغوت اعظم را عمل به وصیت امام(ره) و مطالبه خلف صالح ایشان دانسته و برای ارتقای اقتدار ملی و استحکام امنیت و تضمین پیشرفت کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.


مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha