شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه رونق تجارت و صادرات در این منطقه منجر به افزایش تولید و اشتغال می شود، گفت: مسأله مهم دولت ارتباط با همسایگان است که مورد تاکید می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، پنجشنبه شب در نشستی با خبرنگاران آذربایجان شرقی، گفت: همه امور و صنایع باید دانش بنیان شوند و وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی موظف هستند که کارهایشان را با شرکت های دانش بنیان پیش ببرند.

رئیس جمهور افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیاری از قبیل معادن مس و طلا دارد که می تواند با افزایش تولید منجر به اشتغال زیاد شود؛ حتما باید صنایع پایین دستی معادن مس فعال شوند تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، منجر به اشتغال زایی نیز بشود.

وی اضافه کرد: مانعی نیز برای استقلال مس آذربایجان نیست و خواست دست اندرکاران صنعت مس می تواند عملیاتی شود.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های تجاری و صادراتی آذربایجان شرقی، گفت: در بازدید از منطقه مرزی جلفا مشاهده کردم که زمینه تجارت در آنجا کاملاً فراهم است، مشکلاتی در جلفا بین منطقه آزاد و سرزمین اصلی وجود داشت که تصمیماتی برای حل آنها گرفته شد که اگر اجرایی شود می تواند حتما موجب تحول در تجارت و صادرات شود.

وی ادامه داد: می توانیم در جلفا هم واحدهای صنعتی و هم صادرات را فعال کنیم و با استفاده از ظرفیت مسیر ریلی در این منطقه می توان با کشورهای همسایه گفت و گو کرد تا سریعا گشایش به وجود آید تا در مدت کوتاهی صادرات با سرعت انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه رونق تجارت و صادرات در این منطقه منجر به افزایش تولید و اشتغال می شود، گفت: مسأله مهم دولت ارتباط با همسایگان است که مورد تاکید می باشد.

وی با اشاره ظرفیت بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: این استان در زمینه کشاورزی با مشکلاتی مواجه است که بیشترین رقم را در سفر استانی به آن اختصاص دادیم که می تواند به رونق این بخش کمک کند.

رئیس جمهور ادامه داد: از جمله طرح های مورد درخواست اکثر مردم، خطوط ریلی و تسریع ارتباط با کشورهای همسایه است که ما نسبت به آن تصمیم گیری کردیم؛ آذربایجان شرقی بیشترین بزرگراه ها را در کشور دارد که نسبت به رفع مشکلات آنها نیز در این سفر تصمیم گیری شد.

وی در ارتباط با موضوع آسیب های اجتماعی نیز گفت: اعتباراتی به صورت خاص در این سفر برای بعضی آسیب های اجتماعی اختصاص یافت که باید اقداماتی در این راستا انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha