جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید هیئت حوزوی از دانشگاه گرگوریان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از دانشگاه گرگوریان واتیکان بازدید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، هیئت اعزامی حوزه های علمیه که به دعوت شخصیت های مسلمان و مسیحی به ایتالیا رفته است از یکی از مراکز علمی مسیحیت کاتولیک بازدید کرد.

این هیئت به ریاست حجّت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه با پروفسور آمبروگیو بونجیووانی، رییس مرکز مطالعات بین الأدیانی دانشگاه پاپی گرگوریان ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون پژوهش حوزه ضمن معرفی حوزه های علمیه و ظرفیت ها و دستاوردهای آن، بر ضرورت همکاری های آموزشی پژوهشی و گفتگوی بین ادیان تأکید نمود و پیشنهادهایی جهت عملیاتی شدن عرصه های همکاری ارائه کرد.

وی در ادامه مجموعه ای از نرم افزارهای حاوی مجامع تفسیری، حدیثی و فقهی معارف اهل بیت علیهم السلام را به کتابخانه دانشگاه هدیه نمود.

در این دیدار، ظرفیت های نهادهای مهم حوزوی از جمله حوزه علمیه خواهران، جامعة المصطفی ص العالمیة، جامعة الزهراء س، دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز علمی پژوهشی حوزه نیز تشریح گردید.

در ادامه جلسه، پروفسور آمبروگیو بونجیووانی، رییس مرکز مطالعات بین الأدیانی دانشگاه پاپی گرگوریان این دانشگاه را با رویکرد پیروان یسوعی، مرجع کلام مسیحیت کاتولیک جهان معرفی کرد.

این دانشگاه در رشته هایی چون کلام و الهیات مسیحی، فلسفه، علوم اجتماعی، حقوق کلیسایی، تاریخ و میراث کلیسا و مردم شناسی، فعّالیت دارد.

رییس این مرکز از گسترش تعاملات بین الأدیانی به عنوان یکی از اهداف مهم این دانشگاه نام برد و رویکرد غالب مرکز را، شناخت دوجانبه اسلام و مسیحیت در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دانست و افزود: «ما آمادگی تبادل استاد، دانشجو و تعاملات مشترک را داریم».

این دانشگاه سالانه سه هزار دانشجو می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha