پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
المصطفی

حوزه/ نشست علمی جایگاه زنان از منظر امام خمینی رحمه الله علیه در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان با ارائه سرکارخانم واحدی از اساتید مدرسه عالی خواهران نمایندگی جامعة المصطفی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست علمی جایگاه زنان از منظر امام خمینی رحمة الله علیه در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان با ارایه سرکارخانم واحدی از اساتید مدرسه عالی خواهران نمایندگی جامعه المصطفی گلستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش: سرکار خانم واحدی با اشاره اهمیت اندیشه های والای حضرت امام در ابعاد مختلف ،به آراء حضرت امام در خصوص زن و جایگاه آن در اندیشه دینی پرداخت و بیان کرد،: بی تردید ایشان الگوی نظام اجتماعی نوین اسلام بودند و بحث توسعه جایگاه زنان را برای جمهوری اسلامی در اندیشه و عمل ترسیم کرده اند.

وی با اشاره به این مهم که دیدگاه حضرت امام در ارتباط با نقش و شأن بانوان در خانواده، حجاب و پوشش، جایگاه و حضور زن در ابعاد مختلف جامعه ازجمله حوزه های سیاسی و اجتماعی، علمی و فرهنگی و همچنین نقشی که در انقلاب داشتند را می توان با تورق صحیفه امام بوضوح مشاهده نمود، افزود : مساله ای که درصدد پاسخ گویی به آن هستیم، این است که چرا امام تلاش می کرد شخصیت و هویت زن مسلمان را بنمایاند و زنان را از مقام و مرتبه خودشان آگاه سازد.

استاد جامعه المصطفی تصریح کرد:امام بر این موضوع تأکید داشت که اگر زنان جامعه در حفظ حقوق و صیانت از حریم حجاب و عفاف خود بکوشند، از درون این جامعه مردانی پاک پدید می آیند. بها دادن امام به رشد و کمال زن به این دلیل بود که زنان را وسیله رشد و تعالی جوامع و ملتها می دانست و یقین داشت که اگر نقش مهم و خطیر انسان سازی زنان، در جامعه ای به ابتذال و انحطاط سوق داده شود، آن جامعه و افرادش به نابودی و گمراهی کشیده می شوند.

سرکار خانم واحدی در پایان افزود: کرد: اگر زنان شجاع و انسانساز از ملتها گرفته شوند، ملتها به شکست و انحطاط کشیده می شوند. امام از طرفی بر حفظ شؤون اسلامی و انسانی زنان تأکید می نمود و از سوی دیگر این مسئله را با حضور زنان در عرصه های اجتماعی در تضاد نمی دید. از نظر ایشان حضور زنان درصحنه های فرهنگی و اجتماعی که مناسب شئون آنان است، امری ضروری است. آنان بدون حضور در میدانهای اجتماعی، نمی توانند نقش اصلی و سازنده ای در ارتقای معنویات جامعه ایفا نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha