جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح دفتر خبرگزاری در ارومیه

آیت الله اعرافی در پیامی با اشاره به افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها از سیاست‌های قطعی مدیریت حوزه‌های علمیه است که توسعه فعالیت‌های خبرگزاری در استان‌های مختلف می‌تواند به این مهم کمک شایانی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، امروز دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ با پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

دفتر خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی افتتاح می شود + جزئیات برنامه ها

در پیام مدیر حوزه های علمیه کشور که توسط حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه قرائت شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا سلام و درود خالصانه‌ام را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، همه علما و مراجع، شهدای معزز، عاشقان و دلدادگان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و به ویژه شما حضار ارجمند تقدیم می‌دارم.

نهاد مقدس حوزه علمیه به عنوان تبلور امروزین مکتب اهل بیت علیهم السلام و مرجع معرفتی انقلاب اسلامی، نهادی عمیقاً مردمی است که ریشه در اصالت ها و باورهای ایمانی و میراث کهن تمدنی دارد که در طول تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، نوید بخش زندگی، امید، بالندگی، پیشرفت و تعالی بوده است. نهادی که همه ارکان آن با مجاهده، صداقت، معنویت و روشنگری آمیخته است.

علما و بزرگان دین به عنوان حامیان ملت و حقوق مردم و حافظان امین نظام اسلامی و در رأس همه مرابطان مرزهای فکری و فرهنگی شریعت مقدس، الگوهای ماندگاری از زیست مومنانه، مطالبه ‌گری را در عین پاسخگویی، انصاف و عدالت ندا می‌دهند.

ببینید:

تصاویر افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی

بر خبرگزاری حوزه نیز لازم است با تأسی به این میراث گران‌بها بازتاب دهنده همه ارزش‌ها، خدمات و دستاوردهای نهاد عظیم حوزه و بستری شفاف، صریح، امید آفرین و پیشرو برای همه مساهمان عرصه خبر و اطلاع رسانی دینی و مرجع موثق رسانه‌های عرصه فرهنگ، معنویت و اخلاق در دنیای معاصر باشد.

راه‌اندازی دفتر خبرگزاری حوزه که به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه و مدیریت جهادی استان آذربایجان غربی میسر شده است، گامی در خور تقدیر در جهت بازنمایی صحیح حوزه و روحانیت و ارتقای گفتمان اخلاق و معنویت و تعامل حوزه و مردم در آن دیار پر افتخار است.

انتظار می‌رود تا دفتر خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، با تکیه بر ظرفیت عظیم علما و دانشمندان، همه نهادهای حوزه‌ای و بهره‌مندی از تجارب خواهران و برادران فرهیخته، افزون بر بازنمایی صحیح، موثق و حکیمانه خدمات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزه‌ای استان، پیشران تحولات و ابداعات و نوآوری‌های دانشی و محفلی برای نخبگان و فرهیختگان فکری و فرهنگی استان باشد.

تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها از سیاست‌های قطعی مدیریت حوزه‌های علمیه است که توسعه فعالیت‌های خبرگزاری در استان‌های مختلف می‌تواند به این مهم کمک شایانی کند و در همین راستا، افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در استان آذربایجان غربی را به فال نیک می گیریم و از کوشش تمام جهادگران عرصه رسانه تشکر و قدردانی می کنیم.

بی‌تردید تقویت حضور علمی به جای اکتفا به واقعه‌نگاری صرف، ثبت تاریخ شفاهی استان، ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای خبری و رسانه ‌ای، توجه متناسب به همه نهادهای حوزه‌ای، اهتمام ویژه به حوزه خواهران و بانوان اندیشمند، اشراب نگاه بین‌المللی و تولید نو آورانه اخبار و محصولات رسانه‌ای از مهم‌ترین سرخط‌هایی است که باید مورد توجه مرکز رسانه و فضای مجازی و دفتر خبرگزاری حوزه در استان قرار گیرد.

در پایان از همه علما، اندیشمندان، مدیران، صاحبان رای و قلم و همه مجاهدان عرصه هنر و رسانه و حضار گرامی کمال سپاس و تقدیر و امتنان را دارم و دوام توفیقات الهی را برای شما گرامیان خواهانم. و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

ببینید:

تصاویر دیدار مدیر مسئول خبرگزاری حوزه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، شامگاه یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ در رأس یک هیئت رسانه ای، به استان آذربایجان غربی سفر کرد و در بدو ورود به ارومیه مورد استقبال مسئولان حوزوی استان قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سيد مصطفى محمدى IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 4
    خيلى هم خوب
  • ستار IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 4
    عالیست
  • حسینی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    تبریک به مسئولان حوزه علمیه آذربایجان غربی و خبرگزاری حوزه