سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: انفعال و بی تفاوتی به تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان می تواند جامعه ما را به سمت قهقرا ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در جمع طلاب و روحانیون اهل سنت شهرستان بانه اظهار داشت: حجاج بیت الله الحرام این روزها در حال سفر به سرزمین وحی هستند که این سعادت بزرگی برای هر مسلمانی است.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: کسانی که به سفر معنوی حج مشرف می شوند باید از لحظه لحظه این حضور نهایت بهره های معنوی را ببرند، بنابراین حجاج به نوعی در مناسک حج زنگار زندگی دنیوی را از خود دور می کنند و این خود یک تحول بزرگ برای آنان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر به شیوه های مختلف شاهد انواع توهین ها به دین اسلام، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام هستیم. این اهانت ها همگی در راستای اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جهان است، بنابراین نسبت به این توطئه های ننگین دشمنان وحدت هوشیارانه عمل کنیم.

امام جمعه شهرستان بانه افزود: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگونه توهین به مذاهب و ادیان دیگران شرعا حرام است، لذا افتراها و اهانت هایی که این روزها علیه اسلام و داشته های آن صورت می گیرد حرام مطلق است و باید با بانیان این کارهای زشت برخورد شود.

ماموستا خدایی در ادامه به معضلات فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای بر بنیان و ارکان خانواده اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه استفاده نادرست از فضای مجازی و از سوی دیگر وجود شبکه های ماهواره ای که همگی در راستای تخریب اعتقادات و باورهای دینی و انسانی است، امروز به یک چالش بزرگ برای جامعه ما به ویژه جوانان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: عدم مدیریت مناسب بر فضای مجازی باعث شده است که برخی از فعالان در این فضا با انتشار اخبار کذب به نوعی در ایجاد تشویش جامعه ایفای نقش کنند که این امر می تواند برای اجتماع ناهنجاری های بسیاری به دنبال داشته باشد.

امام جمعه شهرستان بانه با اشاره به اینکه باید در مقابل این تهاجمات فرهنگی منفعل نباشیم، گفت: انفعال و بی تفاوتی به این حجم از تهاجم فرهنگی و عقیدتی می تواند جامعه را به سمت قهقرا ببرد، بنابراین شایسته است متولیان امور به ویژه مراکز دینی و فرهنگی وارد میدان عمل شوند و ابتکار عمل را در دستان خود بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha