جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اشتغال زنان

پژوهشگر و تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین راهکارهای توسعه اشتغال آفرینی در کشور، حمایت از صنایع کوچک و حل مشکلات و موانع فراروی آن هاست.

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در دنیای امروز یکی از بخش هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است که بسیار هم در جوامع مختلف، اشتغالزا می باشد.

وی، افزود: ما اگر بخواهیم بحران بیکاری به خصوص در رابطه با فارغ التحصیلان دانشگاهی را پشت سر بگذاریم، بدون شک از جمله مهم ترین راهکارهایش توجه به صنایع کوچک است که به نسبت صنایع بزرگ، با اندک حمایتی می توان آن ها را فعال کرد و سرپا نگه داشت.

این پژوهشگر اقتصادی همچنین، خاطرنشان کرد: اساساً صنایع کوچک و متوسط به این جهت سهم بالایی از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهند که در این صنایع، بیشتر گرایش در ب‌کارگیری نوع خاصی از تکنولوژی سوق یافته که گردش آن به‌وسیله کارگران بیشتر و با سرمایه کمتر صورت می پذیرد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: به هر میزان که در این بخش بتوانیم شعار دانش بنیان بودن تولید را جا بیندازیم، به همان نسبت در مسیر اشتغال آفرینی پایدار گام برداشته ایم.

قاسمیان همچنین، افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشور ها از جمله کشورهای درحال توسعه برای رفع بحران بیکاری به دنبال ایجاد سریع مشاغل در شرکت‌های کوچک و متوسط هستند و ما هم اگر بخواهیم که اشتغال آفرینی را در کشور توسعه ببخشیم، ناگزیر از حمایت از صنایع کوچک و زودبازده هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha