جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه محلی برای گروه و حزب گرایی خاصی نیست، بلکه متعلق به مردم است و مردم باید خواسته ها و مشکلات خود را بیان کنند و ما نیز برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در جلسه درس «اخلاق اداری در افق تمدن اسلامی» که در سالن همایش جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد با بیان اینکه اعتماد به قرآن و امامان معصوم راه نجات جامعه است، گفت: عمل به قرآن و پیروی از دستورات قرآن و اعتقاد به امام معصوم تنها راه نجات است که می تواند ما را در روند زندگی اجتماعی و مادی کمک و به کمال برساند.

وی به نقش نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه محلی برای گروه و حزب گرایی خاصی نیست، بلکه متعلق به مردم است و مردم باید خواسته ها و مشکلات خود را بیان کنند و ما نیز برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه تخصص و تعهد با ایمان و معنویت از ملزومات جامعه اسلامی است، گفت: علم و تخصص باید درکنار اخلاق و ایمان به خدا و معنویت باشد که در این صورت است شاهد تمدن اسلامی نوین خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: چنانچه پیشرفتی در حوزه تکنولوژی شکل گیرد، اما در حوزه اخلاق اجتماعی شاهد دگرگونی و اصلاحات رفتاری و نگرشی نباشیم به تمدن اسلامی نوین دست نخواهیم نیافت.

وی تصریح کرد: تمدن اسلامی مبتنی بر اخلاق است که این تمدن دو بال دارد یک بال تکنولوژی و رفاه است ویک بال دیگر ارتقاء فرهنگ دینی، اخلاقی است که باید درتمام سطوح اجتماعی و ساختاری ساری و جاری شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به برخی مؤلفه های فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید فرهنگ کار جمعی و تعامل اجتماعی و فرهنگ پوشش حجاب و رعایت حقوق دیگران را گسترش دهیم و مبارزه با قانون گریزی، ویژه خواری و سودجویی را تبدیل به یک فرهنگ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به فرهنگ و توسعه درغرب اشاره کرد و افزود: امروز در غرب مردم به پوچ گرایی مواجه شده اند و اکثریت خانواده ها از هم پاشیده اند و علت اصلی آن رفاه مادی و دور شدن از معنویت است و ما با کسب تجربه جامعه بشری درغرب باید به مسائل اخلاقی و معنوی توجه بیشتری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد جهاد کشاورزی و نقش این سازمان در امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی یکی از ارکان اساسی نظام جهت توسعه اقتصاد پایدار و امنیت غذایی محسوب می شود و از طرفی انتظارات مردم نسبت به این سازمان زیاد است؛ در این شرایط مهم اقتصادی مسئولیت این سازمان سخت تر شده و همه ما باید با مشارکت و تعامل بیشتر برای افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنیم.

امام جمعه خرم آباد در پایان افزود: امروز امنیت غذایی به یک مقوله بسیارمهم تبدیل شده که شرایط به گونه ای است باید به اقتدارغذایی برسیم تا دشمنان نتواند به ما ضربه بزنند. استان لرستان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه های مختلف کشاورزی است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و با جذب اعتبارات و توجه به صنایع تبدیلی و غذایی و حمایت از سرمایه گذاران در همه زیر بخش‌های کشاورزی اعم از باغبانی، آبزی پروری، دامپروری، صنایع تبدیلی و غذایی و با توسعه این بخش ها به رشد اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر دست یابیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha