پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نقشه میزان مرگ و میر ناشی از الکل اروپا
نقشه میزان مرگ و میر ناشی از الکل در اروپا

حوزه/ بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، اروپا منطقه‌ای است که بالاترین سرانه مصرف الکل را دارد و بیشترین نرخ مرگ و میر نیز در این کشورها بخاطر مصرف مشروبات الکلی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، .پایگاه خبری لاروزن در گزارشی درباره میزان مصرف مواد الکلی در اروپا آورده است:

بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، اروپا منطقه‌ای است که بالاترین سرانه مصرف الکل را به خود اختصاص داده است. مطابق آمار متعلق به سال ۲۰۱۰، مرگ و میر مصرف الکل، ۳۰۱۰۰۰ نفر در آن سال ثبت شده است. اما نرخ مرگ ناشی از الکل در کدام یک از کشورهای اروپایی بیشتر است؟

اولین چیزی که باید دانسته شود این است که تعداد مرگ و میر در میان مردان به دلیل تفاوت الگوی مصرف، بیشتر از زنان است.

با مشاهده نقشه می‌توان تشخیص داد که در سمت شمال و شرق این قاره میزان مرگ و میر بیشتر است. به عنوان مثال روسیه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی کشورهای استونی، اوکراین، بلاروس و لهستان قرار دارند.

از سوی دیگر، در کشورهایی مانند دانمارک، فنلاند، آلمان و نروژ، این میزان بسیار بالاتر از اسپانیا، ایتالیا یا پرتغال ثبت شده است. تنها مورد استثناء، کشور فرانسه بوده که در شرق قاره، امتیاز کمی را کسب کرده است.

در نتیجه برای کاهش آسیب‌های بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف این ماده، کشورهای اتحادیه اروپا باید اجرای سیاست‌های مربوط به مصرف الکل را برای کاهش سطح مصرف تسریع بخشند. این بدان معنی است که اقداماتی مانند دسترسی کمتر به مشروبات الکلی، استفاده از مالیات و اموری از این قبیل باید بیشتر تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha