سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عذرخواهی رئیس رسانه ملی از رهبر معظم انقلاب

در پی انتقاد و تذکر رهبر معظم انقلاب پیرامون برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با توفیق اخیر نیروی انتظامی، رئیس رسانه ملی در نامه‌ای، از غفلت و قصور پیش آمده عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌ اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور گفتند: «نیروی انتظامی تعدادی دزد را در ۴۸ساعت پس از دزدی دستگیر می کند؛ خب باید تشویق بشوند. در رسانه ملی خود ما جوری حرف زده می شود کأنه سرزنش می شوند!؛ مسلماً عمدی نیست، اما غفلت است، این غفلت ها به سود دشمن تمام می شود. هر کس مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار می کند؛ چه بداند چه نداند. هر کسی ایمان های مردم را تضعیف کند، به سود دشمن دارد کار می کند، چه بداند چه نداند. هرکسی مردم را نسبت به فعالیت و تلاش و برنامه ریزی های مسئولین کشور بی اعتقاد و بدبین بکند، این دارد به سود دشمن کار می کند، چه بداند و چه نداند ».

فیلم انتقاد و تذکر رهبر معظم انقلاب

عذرخواهی رئیس رسانه ملی

براساس اعلام روابط عمومی سازمان صدا و سیما، در پی این تذکر رهبر معظم انقلاب، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به معظم له، از غفلت و قصور پیش آمده عذرخواهی کرد.

متن نامه رئیس سازمان صدا و سیما بدین شرح است:

«باسمه تعالی

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب‌؛

سلام علیکم،

فرزندان شما در رسانه ملی تذکر و گلایه شما را با گوش جان شنیدند. از غفلت و قصور پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و بدیهی است که جبران خواهد شد. بی‌شک؛ ما سربازان شما در صدا و سیما همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشایتان هستیم و یکی از شاخصه‌های تحول در رسانه ملی، توجه جدی و پیگیری مجدانه هشدارها و رهنمودهای حضرتعالی خواهد بود».

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • واقع بین IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    10 0
    جبلی بره ازنهادی که بهش توهین شده عذرخواهی کنه
  • لزوم دقت در بدیهیات IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    16 0
    هفته گذشته، سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از رسانه ملی به خاطر عدم انعکاس مناسب تلاش این نیرو در زمینه دستگیری دزدان صندوق‌های امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران انتقاد کرد. بعد از این انتقاد، رئیس رسانه ملی هیچ واکنشی نشان نداد و به گونه‌ای برخورد کرد که گویی عملکرد سازمان را قبول دارد و ایراد فرمانده کل نیروی انتظامی را وارد نمی‌داند. تا این‌که دیروز با پخش سخنان رهبری که گفتند: «... مِن باب مثال نیروی انتظامی کشور مثلاً یک تعدادی دزد را ظرف 48 ساعت بعد از دزدی دستگیر می‌کنند؛ خب باید تشویق بشوند، امّا در رسانه ملّی خود ما جوری حرف زده می‌شود که به جای تشویق، کأنّه سرزنش می‌شوند!...» رئیس سازمان صدا و سیما به اشتباه رسانه ملی اقرار و عذرخواهی کرد. متن انتقاد فرمانده کل انتظامی کشور از پوشش ضعیف رسانه ملی در پرونده سرقت از بانک ملی این بود: «کشف این پرونده مربوط به آگاهی فراجا و تهران نبود و مربوط به کل نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ این گلایه را به دوستان در رسانه ملی اعلام می‌کنم، در برنامه جمعه‌شب نیز دوستان به جای پرداخت به اصل موضوع به حاشیه پرداختند و می‌خواستند ضعفی پیدا کنند! به هرصورت امیدواریم این مباحث اصلاح شود؛ یک اتفاق مثبت افتاده و دشمن نمی‌خواهد آن بزرگ شود و خود ما نیز حواس‌مان نیست که به این دستاورد بپردازیم.» فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به ابراز لطف و محبت مردم به نیروی انتظامی کشور در جریان کشف این پرونده گفت: «یک مراسم ویژه خاص این موضوع خواهیم داشت و از افرادی که در این پرونده زحمت کشیدند و کارآگاهانی که کار میدانی انجام دادند، تقدیر به عمل خواهد آمد.» سؤال بسیار مهم این است که رئیس سازمان صدا و سیما چرا قبل از تذکر رهبری به اشتباه رسانه ملی پی نبرد و بعد از انتقاد فرمانده کل نیروی انتظامی درصدد جبران برنیامد؟ این‌که رئیس رسانه ملی در نامه خود خطاب به رهبری نوشته «همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشایتان هستیم» یک امتیاز برای مدیران این رسانه نیست. درست است که آن‌ها نباید خود را بی‌نیاز از تذکرات و نصایح بدانند، ولی این‌هم درست نیست که در مسائل بدیهی دچار غفلت شوند و بعد از تذکر رهبری درصدد جبران برآیند. رسانه ملی باید در انجام وظایف خود، همواره پیشرو باشد و در موارد غفلت، به تذکرات و انتقادات آحاد مردم توجه کند./ جمهوری اسلامی