جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس قوه قضائیه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده ای برای آن داشته باشند.‌

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه های شدید مردم از گرانی ها گفتند: امروز داد مردم از گرانی ها بلند است و می گویند که قیمت ها روز به روز افزایش می‌یابد.

ایشان در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین گرانی های اخیر به مردم، اشاره کرده و افزودند: این گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده ای برای آن داشته باشند.

معظم له در ادامه به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره کرده و بیان داشتند: باید نظارت ها و بازدیدها در مرزها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می شود؟!

ایشان از دیگر دلایل گرانی ها را بی انصافی برخی از کسبه دانسته و افزودند: باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرده و گفتند: اجاره بهای خانه ها غوغا می کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

معظم له افزودند: در صنعت خودروسازی نیز دست های پشت پرده ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می کنند و هیچ کس نیز نمی تواند با آنها مقابله کند در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین تر از خودرو ایرانی است.

ایشان همچنین تأکید کردند: حل این مشکلات وظیفۀ هر سه قوه است و نمی توان تنها از یک بخش انتظار داشت.

حضرت آیت الله مکارم در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی ها ساکت هستند و صحبت نمی کنند، افزودند: ما مکرر تذکر داده و می دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید، و می دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رئیس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می تواند سبب بی اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.

در ابتدای این دیدار دکتر میرکاظمی گزارش مبسوط و جامعی از اقدامات دولت در زمینه های اقتصادی ارائه و تأکید کرد، برخی از این برنامه ها تکلیف قانونی از سالهای گذشته بوده که چاره ای از اجرای آن نبوده و آثار مثبت آن در آینده نزدیک برای مردم محسوس خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    یعنی نماینده دولت محترم، نتوانسته معمایی را که حضرت آیت الله العظمی مکارم مطرح کرده اند. جواب بدهد؟!!!
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 7
    حالا که یک دولت انقلابی آمده و برابر تدبیر مقام معظم رهبری در حال جراحی اقتصادی عظیم است ارجح است مراجع معظم که همشه یار و پشتیبان نظام بوده اند به حمایت از دولت خدمت گزار ادامه دهند
    • سيد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      5 1
      جراحي عظيم !!! اقتصادي؟؟؟ اين فقط در حد چند تا مسكن براي يه بيماري كه وضعش وخيمه بيشتر نيست
    • . IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      2 0
      جراحی ؟؟؟؟؟
  • سعید IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 5
    سلام آیا در زمان حسنروحانی نرخ ساختمان در قم طی شت ماه سه برابر شد کسی به دولتمردان اعتراض کرد حرف حق خوبست و در همه حالات باید گفته شود مگر اینکه انسان از جان خودش بترسد وابراز نکند چنانچه در زمان حسنروحانی کسی به دولت اعتراض نمی کرد با وجود اینکه دولت در خیانت به دین و مردم هر چه توانست انجام داد.
    • ایران IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      3 0
      چون دولت قبلی کارش خراب بوده یعنی همون راه باید ادامه داشته باشد? قرار شد گرانی مهار شود خواهش میکنیم قیمتها را به زمان روحانی برگردانید. تعصب روی افراد را کنار بگذاریم و با واقعیت کنار بیاییم. این چه مدل جراحی اقتصاد است که اقلام از دو تا 5 برابر افزایش داشته.
    • 1 IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 0
      چطور به دولت قبل اعتراض نمي شد اخوي؟ دولت قبل آب مي خورد صداي دوستان بلند بود. انواع و اقسام تجمعات عليهش برگزار مي شد بعد شما ميگي كسي چيزي نمي گفت؟؟!! حتي مراسمات مذهبي و ملي مون هم گذاشته بوديم براي اعتراض و ... به دولت قبل
  • حسینی US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 3
    خب جواب خیلی واضح هستش ،اینکه ماشاالله آقای شیخ حسن آقا زمان ۸ سال خودشون راه رفتن و با گفتن هر بار علی برکت الله، یک مین جنگی با قدرت تخریبی فوق العاده زیاد را در سانتیمتر به سانتیمتر اقتصاد این آب و خاک بجا گذاشتن. طوریکه اگر بر فرض محال دولت رئیسی در این ۸ سال بعد بتواند هر سال ۸٪ رشد اقتصادی برای کشور خلق بکنه ... در این شرایط که به هیچ وجه امکان پذیر هم نیست ، شرایط اقتصادی کشور به زمان ۱۰ سال پیش برمی‌گردد...یعنی هنگامیکه شیخ حسن آقا دولت رو از احمدی نژاد تحویل گرفت.....ضمنا خدمت دوستان عرض کنم اگر خاطر مبارکشون باشه اواخر دولت احمدی نژاد اوضاع اقتصادی هرگز شرایط مناسبی نداشت.