جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی روحانیون ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان این که علم جدای از تزکیه نیست و شرط لازم تزکیه اتصال به اهل بیت(ع) است، افزود: کسانی که نفس خود را با نور و علم الهی پرورش بدهند، سرگرم شهوت‌ها نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین منافی، شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با بیان این‌که کسانی می‌توانند غدیر را درک کنند که نفس خود را در عید اضحی قربانی کنند، اظهار داشت: در ادعیه، اهل بیت(ع) مظهر تامه طهارت معرفی شده‌اند و اراده تکوینی الهی بر این است که این ذوات مقدسه را از هر گونه رجس و پلیدی پاک کند و هر کس هر اندازه به اهل بیت شبیه باشد به همان اندازه از طهارت بهره‌مند خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظائف ما شباهت به اهل بیت(ع) است و آن ذوات مقدس اهل مردم داری، گریه بر سیدالشهدا(ع)، کمک به مردم و بندگی خداوند بودند و لذا حب اهل بیت(ع) انسان را نجات می‌دهد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان این که علم جدای از تزکیه نیست و شرط لازم تزکیه اتصال به اهل بیت(ع) است، افزود: کسانی که نفس خود را با نور و علم الهی پرورش بدهند، سرگرم شهوت‌ها نمی شوند.

وی با بیان این که هر کس به اهل بیت(ع) متصل نباشد حتی علامه دهر هم باشد، فقط دانش را تل انبار کرده است، گفت: اگر در انسان ولایت اهل بیت(ع) باشد نماز او نیز به طهارتش کمک خواهد کرد و اگر ولایت اهل بیت(ع) نباشد عبادت او نیز مورد قبول نخواهد بود.

حجت الاسلام منافی با تاکید بر این که باید با رفتار و عمل خودمان شیعه را معرفی کنیم، گفت: علمای اهل سنت فضائل زیادی در شأن امام علی علیه السلام بیان کرده اند و باید در معرفی اهل بیت(ع) از سخنان علمای اهل سنت نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha