جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفائی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اعتبار و منزلت انسان در جامعه، گفت: اعتبار انسان در زندگی بر مبنای اعتبار او در نزد خداوند متعال تعیین می شود و این اعتبار وقتی حاصل می شود که خداوند بر قلب و نظام باطنی انسان حکومت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفائی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اعتبار و منزلت انسان در جامعه، اظهار داشت: اعتبار انسان در زندگی بر مبنای اعتبار او در نزد خداوند متعال تعیین می شود.

وی به روش و سلوک فردی و اجتماعی علما و بزرگان دین اشاره کرد و افزود: علما و بزرگان همواره خود را در معرض دیگر بزرگان قرار می دادند تا نسبت به جایگاه خود آگاه باشند و افرادی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی به محضر امام شرفیاب می شدند و دین و اعتقادات خود را به امام عرضه می کردند تا ببینند در چه وضعیتی قرار دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند «مَن أرادَ أنْ یَعرِفَ کیفَ مَنزِلَتُهُ عِندَ اللّه ِ فلْیَعْرِفْ کیفَ مَنزِلَـةُ اللّه ِ عِندَهُ ، فإنَّ اللّه َ یُنزِلُ العَبدَ مِثلَ ما یُنزِلُ العَبدُاللّه َ مِن نَفْسِهِ؛ هر کس می خواهد بداند که چه منزلتی نزد خداوند دارد بنگرد که منزلت خدا نزد او چگونه است؛ زیرا بنده به همان اندازه نزد خدا منزلت دارد که بنده برای خدا نزد خود منزلت قائل است».

وی خاطرنشان کرد: اگر شخصی محاسبه کرد و دید منزلت خداوند در نزد او به حدی است که بر قلب او و نظام باطنی او حاکم است و خود را در محضر خداوند می بیند و کسی به غیر از خدا و محبت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در قلب او جای ندارد و همین طور نظام رفتاری و سرشت اخلاقی او خدایی است، بداند در نزد خداوند دارای اعتبار است.

حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری با بیان این که برخی افراد هم هستند که نظام رفتاری آنها برعکس است، گفت: این افراد اعتبارشان پیش خداوند کاهش پیدا می کند و اینطور نیست که اگر گناهی کرد، بداخلاقی ای مرتکب شد و بداعتقادی کرد فقط یک درجه اعتبار او پایین بیاید، بلکه برخی از این سوء اعمال به دلیل ایجاد خلل در نظام اجتماعی، رفتاری، اخلاقی و ولایی، ریزش حداکثری دارد و اعتبار انسان را بسیار کاهش می دهد.

وی بیان داشت: اگر کسی خداوند را اساس زندگی قرار داد و مطابق با جلب رضایت خداوند تلاش کرده و محب و دوستدار خداوند شد، خداوند نیز می فرماید «من نیز محب تو خواهم شد و تو را دوست دارم» و اینجاست که اگر خداوند کسی را دوست بدارد به تمام عوالم می فرماید این فرد را دوست بدارید و همه عالم در خدمت او خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که برخی انسان ها در زندگی دچار یک ابتلاء هستند و آن سقوط در ظواهر و نظام دنیایی است، افزود: این ابتلاء نظام رفتاری و اخلاقی فرد را به هم می ریزد و او را از خداوند دور می کند و همین امر سبب غفلت انسان و کاهش اعتبار او نزد خداوند می شود.

وی به تفاوت ارزش داشتن خداوند در نزد انسان و ارزش داشتن انسان در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: اگر خداوند در نزد انسان ارزش داشته باشد برای انسان سود است ولی اگر انسان در نزد خداوند ارزش داشته باشد مورد محبت خداوند قرار می گیرد و خداوند با تمام عظمت و بزرگی به او خدمت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha