پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ سلسله نشست‌های تخصصی مدیران ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: دیدار آیت الله اعرافی دارای رویکرد ادیانی،اسلامی حوزوی و المصطفایی ،علمی دانشگاهی و دیدار با ایرانیان بود و در این سفر برای معرفی حوزه علمیه چند جزوه و کتابچه ترجمه شده به پاپ اهدا شد که با استقبال خوب همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سلسله نشست‌های تخصصی مدیران ستادی حوزه علمیه با موضوع رهاورد سفر آیت الله اعرافی به اروپا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به سفر آیت الله اعرافی به چند کشور اروپایی و محوریت دیدار وی با پاپ گفت: این سفر بعد از مقدمات ۴ساله به نتیجه رسید و مهمترین نکته سفر دیدار رسمی توسط یک مقام مسئول حوزوی با پاپ بود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه این سفر را مورد توجه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام دانست و مطرح کرد: این سفر ثمره یک کار تیمی فشرده بود و در این دیدار آیت الله اعرافی پیام رهبر معظم انقلاب و پیام مراجع معظم تقلید را به جناب پاپ ابلاغ نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به اهمیت این سفر، اضافه کرد: در کنار دیدار با پاپ و سفر به واتیکان مدیر حوزه های علمیه دیدار بسیار مهمی با شورای جهانی کلیساها در ژنو داشت ، این شورا شامل ارتودوکس ها و پروتستان ها است و همچنین دیدار ویژه ای با پروتستان‌ها در آلمان نیز داشت.

وی در بیان محتوای ارائه شده در معرفی حوزه در این سفر، تصریح کرد: در یک اقدام فشرده چند ماهه چند جزوه و کتابچه برای معرفی حوزه ترجمه شد که موضوعاتی از قبیل؛ درختواره رشته ای حوزه ، درختواره آموزش‌های مهارتی حوزه ، برشی از منشور و نظامات جامع تحت عنوان برنامه راهبردی ۵ساله حوزه و لیست کتاب‌های برگزیده حوزه بود که این اقدام با استقبال بسیار خوب روبه رو شد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان رویکردهای این سفر، بیان کرد: این سفر چهار رویکرد اصلی از جمله رویکرد ادیانی، اسلامی حوزوی و المصطفایی، علمی دانشگاهی و دیدار با ایرانیان، شیعیان و مسلمانان داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه، افزود: برنامه ادیانی شامل دیدار با پاپ در واتیکان ،دیدار با شورای جهانی کلیساها در ژنو و دیدار با پروتستان‌ها در آلمان بود و از رویکرد المصطفایی می‌توان به دیدار با اتحادیه علمای شیعه در هامبورگ آلمان و امضای تفاهم نامه همکاری و دیدار با فارغ‌التحصیلان المصطفی اشاره کرد.

وی در بیان رویکرد علمی دانشگاهی اضافه کرد: دیدار از چند دانشگاه از جمله دانشگاه لیدن هلند که قطب مطالعات اسلام شناسی در اروپا است و علاوه بر آن از انتشارات بریل که یکی از انتشارات معروف جهان اسلام نیز بازدید صورت گرفت.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در اشاره به دیدار پاپ با مدیر حوزه های علمیه، اظهار کرد: این دیدار بسیار دیدار محبت آمیز و همراه احترام بود یکی از موارد مطرح شده در این دیدار این بود که پاپ فرانسیس مطرح کرد، ما در ایران به هیچ وجه به دنبال کار تبشیری نیستیم و اقدامات انجام شده از این قبیل با انگیزه های سیاسی صورت می‌گیرد و پشت سر آن قدرت جهانی آمریکا است.

وی در ادامه گفت: بعد از جلسه کتابی که احادیث منقول از حضرت عیسی (ع)در روایات ما آمده تحت عنوان حکمت نامه عیسی بن مریم (ع) به او اهدا شد که بسیار مورد توجه و قبول واقع شد.

لازم به ذکر است: در ادامه این نشست برخی از مدیران حوزوی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه این سفر و سوالات مطرح شده در این مورد پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha