پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر می خواهیم جامعه پردازی کنیم باید در مسیر تمدن سازی اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در دیدار اعضای شورای قضائی فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به واژه جامعه پردازی در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اینگونه بیان کرده اند که هرکس به هر نحوی در جامعه پردازی نقش داشته باشد، از این رو اگر بخواهیم جامعه را در بخش های مختلف از جمله در بخش مربوط به قوه قضائیه اداره کنیم، مدیریت اسباب، ابزار و مقدماتی دارد که باید سعی کنیم این اسباب و ابزار فراهم شود وگرنه مدیریت موفقی ارائه نخواهیم کرد، این اسباب و ابزار اگر در اختیار نباشد مدیر هر چقدر که تلاش و جهاد کند باز هم کار به سامان نمی رسد.

وی اظهار کرد: قسمتی ابزار مدیریت جنبه سخت افزاری دارد و خارج از حیطه شخص مدیر است و قسمتی از آن در خود شخص مدیر باید تحقق پیدا کند، از جمله مسائلی که در بحث قضاوت‌ مورد توجه همه انسان ها بوده است، بحث قداست حرفه قضا است، چرا که قضاوت در اختلافات و مشکلات امر خداست و باید برای خدا انجام بگیرد تا امورات جامعه اسلامی سامان داشته باشد؛ این نگاه حرفه ای به کار اگر در جایی پیدا شد موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: چند کار در جامعه حرفه است و شغل نیست، یکی کار روحانیت است که اگر روحانیت شغل شد دیگر نقش خود را در اجتماع نمی تواند ایفا کند؛ کار روحانیت فراتر از شغل است. در مورد قاضی نیز همین است؛ قاضی نمی تواند از کسی مزد بگیرد و حاکم باید او را تأمین کند تا ‌نیاز نداشته باشد و در مسند قضاوت فقط برای خدا حکم کند. نظیر روحانیت و قاضی برای پزشک و معلمین هم گفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: متاسفانه گاهی عده ای از مقلدین تمدن اروپایی عقیده دارند باید مطابق آنها کار کنیم هرچند که خود اروپایی ها متوجه اشتباهات خود شده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر می خواهیم جامعه پردازی کنیم باید در مسیر تمدن سازی اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha