جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری فارس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، انجام ۱۲۸ هزار ملاقات مردمی از سوی دادگستری فارس در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در دیدار اعضای شورای قضایی فارس با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، ضمن بزرگداشت شهدای ۷ تیر از مصالحه ۲۲ فقره پرونده قصاص از ابتدای امسال با رضایت اولیاء دم خبر داد و گفت: با وجود کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری فارس، خدمات قضایی را با تکیه بر دانش و سخت کوشی همکاران به نحو شایسته ارائه می دهیم.

وی در خصوص پژوهش های صورت گرفته در بخش قضایی، افزود: یکی از مجموعه های مطلوب کشور را در بخش پژوهشی در اختیار داریم، چرا که بسیاری از قضات صاحب مقاله و پژوهشگر هستند و در همین خصوص فردا و به مناسبت هفته قوه قضائیه از چند جلد کتاب تألیف همکاران قضایی رونمایی و از تلاش های پژوهشگران تقدیر خواهد شد.

رئیس شورای قضایی فارس با بیان این که تکریم و احترام مراجعان به دستگاه قضایی به عنوان یکی از محورهای برنامه های تحولی دستگاه قضایی مورد توجه ویژه دادگستری استان قرار دارد، گفت: این نکته مد نظر و مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است و در راستای همین تأکیدات در سال گذشته ۱۲۸ هزار ملاقات های مردمی در سراسر استان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در مجموعه قضایی استان درب اتاق ها به روی مردم باز است، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که با جدیت دنبال می کنیم این است که زمان انتظار مردم در راهرو های دادگستری را به حداقل برسانیم از این رو سامانه "خدمات قضایی من" راه اندازی شده است تا مردم به صورت الکترونیکی خدمات خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

وی تصریح کرد: ۹۲ درصد زندانیان هم اکنون به صورت غیر حضوری محاکمه می شوند و ابلاغ ها از طرف سامانه ثنا صورت می گیرد. همچنین با توجه به شعار سال و در راستای حمایت از تولید، اقدامات مناسبی انجام شده که برگشت به چرخه تولید ۱۸۹ شرکت و واحد تولیدی استان فارس در سال گذشته از جمله این فعالیت ها است. امسال نیز تمرکز دادگستری استان بر روی حمایت قضایی از تولید و اشتغال است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به موضوع صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته ۸۷ فقره پرونده قصاص با رضایت اولیاء دم به سازش منجر شده است و از ابتدای امسال نیز ۲۲ فقره پرونده دیگر در راستای پویش "به حرمت علی می بخشم" منجر به صلح و سازش شده است .

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت هفتم تیر با حضور ریاست دیوان عالی کل کشور در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: رویکرد ما در هفته قوه قضائیه امسال علاوه بر آشنا سازی عموم با خدمات دستگاه قضایی آگاهی بخشی و ارتقاء فرهنگ احترام به قانون است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha