پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کشکولی

استاد حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کشکولی گفت: طلبه و روحانی باید «طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّه» باشند؛ روحانیون باید در تمام حالات زندگی حتی در صف نانوایی هم مبلغ دین باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالکریم کشکولی، امروز در همایش تکریم تبلیغ در اصفهان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از مجموعه آیات قرآن کریم یک آیه را برای مبلغین انتخاب کنیم، آیه شریفه ۳۹سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» است. مطلب اول درباره این آیه آن است که واژه یبلغون آمده که فعل مضارع درباره بحث تبلیغ آمده است، لذا این واژه تاکید دارد تبلیغ مقطعی معنا نمی دهد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: طلبه و روحانی باید «طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّه» باشند؛ روحانیون باید در تمام حالات زندگی حتی در صف نانوایی هم مبلغ دین باشند.

وی اذعان کرد: دومین نکته رسالات الله است و مبلغ باید برای خدا تبلیغ کند؛ برخی مبلغ خود هستند. قطعا اگر سبک تبلیغ ما به سمت لا اله الا الله رفت، به سوی کمال می رویم.

حجت الاسلام والمسلمین کشکولی متذکر شد: نکته سوم برداشت شده از آیه اینکه، رسالات الله عمومیت دارد و به فصل خاص اختصاص ندارد، دین مردم مناسبتی است، به این صورت که در محرم و صفر در اوج است، لذا مبلغ باید تلاش کند هم دین خودش و هم دین مردم را همیشه در اوج قرار دهد.

وی افزود: نکته چهارم اینکه، در تبلیغ باید تواضع داشت تا مسیر تبلیغ موفق آمیز باشد. نکته پنجم این که باید به سمت الوهیت پیش برویم؛ حضرت موسی(ع) به این مرحله رسید که چیزی جز خداوند ندید؛ الوهیت نقطه شاخص تبلیغ است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: خشیت نکته بعدی است که باید رعایت شود؛ خشیت الله یعنی دغدغه رسیدن به خداوند است که مبلّغ باید مزین به این حسنه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha