پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور آیت الله تحریری در خبرگزاری حوزه

حوزه/ استاد تحریری گفت: باید در عصر حاضر از فتنه های گمراه کننده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مواظبت کنیم، چه بسا گاهی فتنه های فرهنگی در عرصه تاثیر منفی و آسیب سازی در جامعه سنگین تر از فتنه های اقتصادی باشد و نباید مسئولان و عموم مردم نسبت به این امر غافل باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین تحریری در درس اخلاق که در حسینیه امام خمینی (ره) در قم برگزار شد، ضمن بیان نکات بارز اخلاقی خاطرنشان ساخت: باید در این دوران که شبهات متعددی در عرصه اعتقادی و فرهنگی و دیگر عرصه ها وارد می شود، خیلی از خو مراقبت نمود و در جهت بصیرت افزایی دین در سطح جامعه به حسب وظیفه شرعی خودعمل کنیم و باید دانست آن چیزی که باعث دشمنی دشمنان از دین مبین اسلام شده است آن است که طرفداری صحیح از دین الهی داشته ایم، لذا باید در این امر ما دین الهی را درست بشناسیم و تلفظ درستی داشته باشیم و به حسب همین امر مهم است که نقشه دشمنان در جهت توطئه ها نقش بر آب می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین چیزی که پیامبر از آن اظهار خوف می کردند و نگران مسلمانان بودند، گمراهی بعد از شناخت و آگاهی نسبت به تعالیم الهی بود که انسان شناخت به اولیا و خدا و معارف دینی داشته باشد، اما باز گرفتار دام شیاطین بیفتد.

استاد اخلاق، تصریح کرد: باورهای قلبی و دینی خود را باید در روابط عملی با اولیاء الله تحکیم کنیم و معرفت خود را نسبت به احکام و تعالیم الهی افزایش دهیم، چرا که معرفت فقط مختص به مدرکات ذهنی نیست و قوام عمل به معرفت و قوام معرفت به عمل است و اگر کسی که معرفت داشته باشد نشانه آن این است که در عمل ظهور پیدا کند.

وی،گفت: باید در معرفت افزایی سطح جامعه به حسب وظیفه شرعی خود تلاش کنیم و در یکدیگر تاثیرگذار و نگران یکدیگر باشیم و این نگرانی با ارتباط مستمر با معارف دینی تقلیل پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری افزود: باید در عصر حاضر از فتنه‌های گمراه کننده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی مواظبت کنیم، چه بسا گاهی فتنه های فرهنگی در عرصه تاثیر منفی و آسیب سازی در جامعه، سنگین تر از فتنه های اقتصادی باشد و نباید مسئولان و عموم مردم نسبت به این امر غافل باشند.

وی گفت: گاهی فتنه هایی می باشند که مسئولان آن جامعه را گرفتار می کند و خط و نگرش فکری آنان را در مواجهه با دشمنان انقلاب و اسلام دچار تردید و سردرگمی می کند که متاسفانه این نگرش در مدت زمانی از جامعه حاکم بود، اما خوشبختانه در سطح عالی مسئولان جامعه امروز این نگاه تغییر پیدا کرده و استقلال فکری و عزت نفس در بحث تحولات بین المللی حاکم شده است.

استاد تحریری، خاطرنشان ساخت: شهوت البطن و فرج که طغیان شکم بارگی و طغیان شهوت رانی جنسی است، جوان و نوجوان و ... نمی شناسد، لذا باید به آن توجه داشته باشیم و آن راهی که موجب طغیان این امر می شود را شناخت و در صدد سد راه آن باشیم.

وی با تاکید بر توجه به سیره اهل بیت علیهم السلام در مواجه با اسلام هراسی خاطرنشان ساخت: متاسفانه دشمنان انقلاب اسلام برنامه ریزی هایی در صدد ایجاد تردید و شبهه در مبانی فکری جوامع اسلامی هستند در این راستا مراکزی که دشمنان برای ملت های مسلمان ساخته اند با تبلیغات گوناگون می خواهند جامعه را از صحنه درک حقایق دینی سست کنند و این امر به شکل های مختلف ظهور می کند و امید است خداوند با باز کردن چشم هایمان با راهکارهای مختلف، توطئه دشمنان اسلام را با آگاه سازی دیگران با تبلیغ و دفاع از مبانی دینی، خنثی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha