پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عتباتی

حوزه/ عتباتی گفت: سال گذشته بیش از ۳۰ قتل و ۷۲ هزار پرونده با استفاده از ظرفیت روحانیت، ریش سفیدان، پدران شهدا و شورای حل اختلاف حل و فصل شده است و باید به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه ناصر عتباتی امروز در همایش " هر مسجد یک حقوقدان " که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ارقام پرونده‌های دادگستری برازنده جامعه دینی، تاریخی و فرهنگی ما نیست و باید از همه ظرفیت ها برای حل این مشکل استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پروسه های طولانی پرونده های دادگستری را در یک سال اخیر به حداقل رساندیم و جامعه ما از کمبود حداقل های دانش رنج می برد و با یک مشاوره ساده می توان جلوی برخی پرونده‌ها را گرفت.

وی ادامه داد: تخریب ویلاهای غیر مجاز قانون و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است که اراضی کشاورزی از بین می برد و برای این امر لازم است روشنگری ها صورت گیرد تا اقدامات بعدی برای ساخت و ساز خارج از قانون نباشد.

عتباتی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های اجتماعی در حل نزاع‌ها، گفت: کارکرد واقعی مساجد در حوزه‌های اجتماعی، دینی، فرهنگی و سیاسی هم باید تبیین شود و هم مورد استفاده شود و منشأ بسیاری از جرم‌ها ریشه فرهنگی دارد و در سال ۱۴۰۰ پرونده های ما به دلیل استفاده از ظرفیت مساجد و شوراهای حل اختلاف ۶ درصد کاهش داشته است و تبعیت، حرف شنوی مردم از روحانیت در این امر بسیار تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: پرونده های متعددی که ده‌ها سال قابل حل نبود با استفاده از ظرفیت روحانیت حل شد و از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده شود و دادگستری به هیچ وجه نگاه انتفاعی و مادی ندارد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ قتل و ۷۲ هزار پرونده با استفاده از ظرفیت روحانیت، ریش سفیدان و پدران شهدا حل و فصل شده است و باید به این سمت حرکت کنیم.

در پایان این همایش حکم پنج هیئت صلحی در مساجد ارومیه اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha