پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب ابهر

حوزه/ حجت الاسلام مرادپور گفت: متأسفانه طلاب حضور پررنگی در میان مردم ندارند و کنشگری مثبت یا منفی جامعه نسبت به طلاب، نشان دهنده پویایی تبلیغ دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرادپور، امام جمعه شهرستان ابهر در جمع طلاب و فضلای این شهرستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان طلاب و فرهیختگان، به موضوع تبلیغ و فعالیت گروه‌های تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش‌های مختلف و در بسترهای متنوع تبلیغی، نیازمند تبیین و حضور روحانیون هستیم.

وی، ضمن اشاره به تغییر فرهنگ‌های زیستی در میان مردم، با بیان این که شاید بتوان گفت شهر قم مورد غفلت عرصه تبلیغ طلاب قرار گرفته است، اظهار داشت: دین و سبک زندگی مردم به‌ سرعت در حال تغییر است؛ به‌گونه‌ای که فرهنگ در این دوران به‌سرعت در حال تغییر و تحول است.

امام‌جمعه ابهر، به قدرت رسانه، تبلیغ و اقناع مخاطبانی در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه آن‌گونه که باید در مقابل صف‌آرایی‌های دشمن از خود جدیتی نشان نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: دشمن شکّیات خود را با یقین مطرح می‌سازد و این در حالی است که ما یقینیات خود را با شک هم نمی‌توانیم مطرح و ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام مرادپور، بر تأثیر حضور میدانی طلاب و مبلغان در میان مردم اشاره کرد و اظهار داشت: حضور طلاب و مؤمنین در اجتماعات مردمی از راهگشاترین رویکردهای تبلیغی برای همراهی مردم با دین الهی و انعکاس رنگ و بوی معنویت در جامعه است.

امام‌جمعه ابهر، بر اهمیت حضور طلاب و خانواده‌های ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی به‌ویژه پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تأکید کرد و اذعان داشت: متأسفانه ما طلاب به‌عنوان مبلغان دین، حضور پررنگی در میان مردم نداریم؛ کنشگری مثبت یا منفی جامعه نسبت به طلاب، نشان‌دهنده پویایی و سرزندگی تبلیغ دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر حضور طلاب و مؤمنین در عرصه مشاوره‌های مذهبی، با بیان این که متأسفانه با کمبود مشاوران امین و مؤمن روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از نظرات و همفکری طلاب و مبلغان میدان‌دار شهرستان، در احصا مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای عملیاتی برای برطرف‌سازی آن حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مرادپور، راه‌اندازی کارگروه تخصصی با حضور طلاب فرهیخته شهرستان را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: ائمه جمعه به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه در شهرستان‌ها، همواره به‌دوراز جناح‌بازی‌های سیاسی، از هرکسی که در خدمت انقلاب و کشور باشد حمایت نموده، خود را خادم ملت می‌دانند.

حضور طلاب و روحانیون در میان مردم باید پررنگ تر شود

حجت‌الاسلام عابدینی مسئول تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، نیز در ادامه این جلسه با بیان این که تبلیغ‌های فردی نمی‌تواند جریان‌ساز شود، اظهار داشت: اگر نتوانیم تبلیغ را به جریانی منسجم تبدیل کنیم، نخواهیم توانست جریان فرهنگ دینی را در شهر غالب نماییم.

وی بر اهمیت تأثیر فعالیت در قالب گروه‌های تبلیغی تأکید کرد و با بیان این که دفتر تبلیغات به دنبال تقویت هرچه بیشتر گروه‌های تبلیغی است، اظهار داشت: بر آنیم تا در تمام مناسبت‌ها مبلغان را اعزام نموده، بر اولویت توجه به گروه‌های تبلیغی متمرکز شویم.

حجت‌الاسلام عابدینی، با بیان این که ۶۳ نفر از طلاب و مبلغان ابهری در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل پرونده داده‌اند، اظهار داشت: عدم استقبال طلاب بومی برای حضور در منطقه، یکی از دغدغه‌های پیشرو در عرصه تبلیغ است؛ اگر شما طلاب به داد منطقه خود نرسید، هیچ‌کس به داد هم‌وطنانتان نخواهد رسید.

مسئول تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت به‌روزرسانی پرونده سوابق تبلیغی طلاب، با بیان این که ۱۵۰۰ مبلغ متخصص در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش‌های دفتر تبلیغات، در عناوین و موضوعات مختلف تبلیغی، دوره‌ها و برنامه‌های متقنی را برای افزایش بنیه دانشی و مهارتی طلاب و مبلغان برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام عابدینی، ضمن اشاره به تفاهم‌نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و دفتر امام‌جمعه ابهر، خاطرنشان کرد: بر آنیم تا با همکاری امام‌جمعه محترم شهرستان ابهر، قرارگاه و مجمعی از مبلغین را برای انسجام‌بخشی به موضوع تبلیغ در شهرستان راه‌اندازی نماییم.

حجت‌الاسلام جعفری، نماینده طلاب ابهر در مجمع نمایندگان طلاب نیز در بخشی از این جلسه ضمن تقدیر از حضور طلاب، با بیان این که این جلسه با محوریت بحث امور تبلیغی تشکیل شده است، اظهار داشت: مبلغین همچون زنبورهای عسلی هستند که گرده‌های مفید، مؤثر و معطر گل را به جاهای دیگر انتقال می‌دهد.

وی افزود: با توجه به آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»(آیه ۳۹ سوره احزاب)، باید شهد معطر معارف قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام را جذب و به دیگر مکان‌ها انتقال و بار سنگین علما و فرهیختگان تلاشگر دین در گستره ۱۴۰۰ سال را به سرمنزل مقصود برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha