جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / همایش بزرگ علمی، ترویجی، تکریمی زکات در همدان

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از نکات آموزنده قرآن کریم این است که اقامه نماز و ایتای زکات در کنار هم ذکر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه شب گذشته در همایش بزرگ علمی، ترویجی، تکریمی زکات در همدان، با اشاره به نکاتی قرآنی در رابطه با اهمیت و جایگاه زکات، اظهار داشت: یکی از نکات قرآن کریم که برای ما بسیار درس آموز است، این موضوع می‌باشد که اقامه نماز و ایتای زکات در کنار هم ذکر شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان ایتای زکات، رابط بشر با محرومان به صورت فی سبیل‌ الله هستند، گفت: اجر و ارزش این کار، در اندازه اقامه نماز مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه ولایت در قرآن کریم، خاطر نشان کرد: در طریقت رسیدن به مقام ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، اقامه نماز و ایتای زکات مطرح شده است و این تاکیدی بر اهمیت این واجب الهی است.

وی با بیان اینکه قرآن جهاد با نفس و اموال را در کنار هم درج کرده است، گفت: در میدان دفاع، رزمنده با وجود گلوله باران دشمن نمی‌تواند عقب نشینی کند و باید تحمل داشته باشد، یا زنده می‌ماند و یا شهید و جانباز می‌شود، بنابراین جهاد با نفس بسیار سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تاکید بر اینکه جهاد با اموال نیز بسیار سخت است، یادآور شد: گاهی اوقات فردی از جان خود می‌گذرد اما از مالش نمی‌گذرد و حاضر نیست خمس پرداخت کند و به فقیری انفاق کند.

وی با اشاره به نامه ۵۳ حضرت امیر(ع) به مالک در نهج البلاغه، اظهار داشت: حضرت در این نامه جامعه را در عرض هم، به چند دسته تقسیم می‌کند و نسبت به مستضعفین جامعه تاکیدی بسیاری دارند، تا جایی که به مالک فرمودند "خودت شخصا با این افراد جلسه داشته باش و از افراد با تقوا و امین در ارتباط با آنها استفاده کن".

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: چه در نامه‌ها و چه در خطبه‌های امام علی(ع) و چه در وصیت حضرت(ع) اهمیت توجه به فقرا و خدمت به محرومان بارها تاکید شده است و این بهترین درس برای توجه به این واجب الهی است.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha