جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در افغانستان زلزله‌ای رخ داده که متأسفانه افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند؛ باید خود را همدرد مردم عزیز افغانستان بدانیم و هر کاری از دستمان بر می‌آید برای این عزیزان انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه آوج برگزار شد، اظهار کرد: در افغانستان زلزله‌ای رخ داده که متأسفانه افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند؛ باید خود را همدرد مردم عزیز افغانستان بدانیم و هر کاری از دستمان بر می‌آید برای این عزیزان انجام دهیم، برای مثال از ظرفیت نمازهای جمعه و خیّرین برای جمع‌آوری کمک‌های بشر دوستانه استفاده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس خیلی مهم بود، اما یک جنگ بود، در آن ایام وقتی پشت جبهه بودیم دیگر نگران تبلیغات دشمن نبودیم، زیرا دشمن این همه ابزار کنونی تبلیغاتی در اختیار نداشت. امروز جنگ روانی، اقتصادی، فرهنگی و آب را داریم، موضوع آب خیلی مهم است؛ اکنون یکی از کشورهای منطقه دارد اعلام می‌کند که ما این آب‌ها را می‌بندیم و بعد هم تهدیدوار می‌گوید اگر ما این را ببندیم ایران و عراق کویر شده و ریزگردها شروع می‌شوند و روزگار بر کام مردم آن‌ها تلخ می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آنها گویا خوشحال هستند که می‌توانند چنین فشاری را بر کشورهای همجوار داشته باشند؛ توجیه مردم و آمادگی مردم برای مقابله با این مسائل بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب هم بسیار مهم است؛ ما باید به سراغ علت و عامل بدحجابی برویم تا از ریشه جلوی این معلول گرفته شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: ما روحانیون از همکاران سازمان تبلیغات هستیم، چون دغدغه‌هایمان مشترک است؛ ما به نگاه‌های خوب مدیران تبلیغات اسلامی دل بسته‌ایم و امیدواریم در تحولی که سازمان آغاز کرده، موفق باشند. بهترین، بانفوذترین و دغدغه‌مندترین همکاران سازمان تبلیغات برای رفع این دغدغه‌ها ائمه جمعه هستند، ان‌شاءالله استان قزوین در انجام رسالات خود برجسته باشند؛ اعتلای فرهنگی ائمه جمعه با دغدغه‌های سازمان تبلیغات جان می‌گیرد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امیدبخشی و مبارزه با یأس و ناامیدی یکی از موارد بسیار حائز اهمیت است و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند بحث امیدبخشی است، حتی ما وقتی مفاسد را مطرح می‌کنیم خروجی آن نباید این‌گونه باشد که مردم تصور کنند همه جا را فساد گرفته است.

وی اظهار کرد: اکنون خوشبختانه در رأس دادگستری استان یک انسان متدیّن قرار دار؛ در شهرداری قزوین نیز یک شهردار متدیّن حضور دارد؛ استاندار هم انسانی متدیّن است؛ مدیران کل ارشاد و سازمان تبلیغات نیز این‌چنین هستند؛ این‌ها همه فرصت‌های جدیدی هستند؛ باید کاری کنیم یک جمع مشترک را برای اهداف خود دنبال کنیم.

برای کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان پای کار بیاییم

برای کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان پای کار بیاییم

برای کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان پای کار بیاییم

برای کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان پای کار بیاییم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha