جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عظیمی

حوزه / مدیرعامل سابق انجمن سینمای دفاع مقدس گفت: مفاهیم دینی اگر به شکلی زیبا و با باور قلبی در سینما مدنظر قرار گیرد می‌تواند عاملی در جهت رونق سینما باشد.

مهدی عظیمی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون کم رنگ شدن موضوعات دینی در فیلم‌های سینمایی، گفت: اینکه مفاهیم دینی و ارزشی در سینما کم رنگ شده ربطی به خواست مردم ندارد چون گاهی اوقات می‌شنویم، کمرنگ شدن مفاهیمی دینی در آثار نمایشی، دلیلش در بی‌علاقگی مردم است!

وی افزود: باورم این است پایین آمدن کیفیت پرداختن به موضوعات دینی باعث شده این دست موضوعات نتواند آنچنان که باید در جذب مخاطب موفق باشد، زیرا افرادی که چنین کارهایی را می‌سازند نسبت به مفاهیم مندرج در کارشان بی اعتقاد هستند وگرنه اگر سازندگان آثار سینمایی افرادی باشند که به آموزه‌های مورد نظر، باور قلبی داشته باشند مطمئن باشید کارهای تولیدی مورد پسند مردم قرار خواهد کرد.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: در ضمن جریانات صنفی نیز عاملی دیگر برای کم رنگ شدن موضوعات دینی در سینماست به نظرم در این حوزه حمایت‌های لازم آنچنان که باید از آثار سینمایی صورت نمی‌گیرد، درصورتیکه در گذشته نه چندان دور فیلم‌هایی که در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شد به اشکال مختلف مورد حمایت قرار می‌گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: از نگاه من اگر توجه به موضوعات دینی به صورت حساب شده و با ایمان واقعی کار شود خواهد توانست رونق را به سینماهای ایران بازگردانند چون در چهار دهه گذشته، شاهد بودیم هرگاه فیلمی توانسته به شکلی زیبا موضوعات مورد نظر را در کارش لحاظ کند آن اثر جزو پرفروش‌های سال قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha