جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای هماهنگی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری ۲۰۰ برنامه در سراسر استان فارس به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای هفته بازخوانی و افشاری حقوق بشر آمریکایی که در سالن جلسات شورای هماهنگی و تبلیغات اسلام برگزار شد، با اشاره به جنایت های آمریکا، اظهار کرد: شعار هفته حقوق بشر آمریکایی «حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش» است.

وی در ادامه با تصریح اینکه روز دوشنبه ۶ تیرماه آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی است، اضافه کرد: در این روز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری انجام شده است و این روز به نام «حقوق بشر آمریکایی؛ یک جانبه گرایی، تحریم و تجاوز به حقوق ملت ها» نامیده شده است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس در روز هفتم تیر که بمب گذاری دفتر جذب جمهوری اسلام و شهادت شهید بهشتری و ۷۲ یار انقلاب نیز بوده به عنوان «حقوق بشر آمریکایی؛ ترور انسان های آزاده، توطئه گری و آتش افروزی» نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: روز هشتم تیر نیز مصادف با شهادت شهید محمد کجویی رئیس زندان اوین و بمباران شیمیایی سردشت است که این روز به نام «حقوق بشر آمریکایی؛ جنایات جنگی و استفاده از سلاح های ممنوعه» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام رضایی گفت: روز نهم تیر «روز خشونت سازمان یافته و ترور چهره های بین المللی»، روز دهم نیز «حقوق بشر آمریکایی؛ نژاد پرستی و توهین به ادیان» نامگذاری شده است، همچنین روز ۱۱ تیر مصادف با شهادت آیت الله صدوقی نماینده امام و امام جمعه یزد است، به نام «حقوق بشر آمریکایی؛ جهالت و ترور حقیقت» نامگذاری شده است. روز ۱۲ تیر نیز مصادف با شلیک مستقیم به هواپیمای مسافربری توسط آمریکایی ها و شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه از جمله ۶۶ کودک و ۵۴ زن است که به نام «حقوق بشر آمریکایی؛ خوی استکباری و شلیک به انسانیت» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: در استان فارس به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی برنامه های تبیینی، هنری و مجازی در نظر گرفته شده است، برنامه های اصلی علاوه بر برنامه های مساجد بیش از ۲۰۰ برنامه است که در استان فارس برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس افزود: نشست هم اندیشی طلاب، روحانیون، خانواده شهدا و اقشار مختلف با موضوعات ملی و بین المللی برخاسته از اندیشه های مقام معظم رهبری روز ۶ تیر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی در سالن اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری توسط ائمه جمعه، مسابقات نقاشی کودکان با موضوع شکرانه سلامت، نمایشگاه عکس حقوق بشری، روز هفتم نیز مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر با سخنرانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کل کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha