جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام پور آرین

 حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی در تحقق جهاد تبیین نقش بسزایی دارند و باید تصویرسازی هنرمندانه برای مقابله با جنگ روایت‌های دشمن و آگاه سازی جامعه به ویژه نسل جوان را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام یوسف‌ پورآرین صبح امروز در جلسه مدیران خبرگزاری‌ها ومطبوعات استان قزوین، اظهار داشت: اعتلای فرهنگ بر مبنای اسلام راستین، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخص‌های اعتقادی از اهداف شکل‌گیری شورای عالی تبلیغات اسلامی بود و در ادامه در سال ۶۸ با دستور حضرت امام(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

حجت الاسلام پورآرین افزود: دوره‌های مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی شامل تأسیس و تثبیت، گسترش و توسعه و دوره تعالی و مأموریت‌یابی می‌باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: طی یک سال گذشته، ۵۵ مجوز جدید برای هیئت‌های مذهبی، ۲۹ مجوز جدید برای کانون‌های فرهنگی تبلیغی و ۸۱ مورد برای مداحان صادر شده است.

وی ادامه داد: رویکرد ما تقویت شبکه‌های مرسوم و متداولی است که از قبل در استان مانند هیئت‌های مذهبی، امامان محله و مادحین ایجاد شده و آنچه در استان به شکل ویژه دنبال می‌کنیم، توجه به ظرفیت‌هایی است که مغفول مانده.

وی با تاکید بر لزوم توسعه کیفی در فعالیت‌ها، خاطر نشان کرد: دانشجویان و اساتید ظرفیت عظیمی هستند که باید بتوانیم با استفاده از آن در عملیات‌های تبلیغی و تبیینی ورود کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جامعه معلمان فعال، بانوان، ارتباط گیری با چهره‌های علمی و هنری محبوب، ارتباط گیری با خبرنگاران و رسانه‌های خرد و کلان، توجه به اقوام و طوایف و برگزاری پویش‌های محلی، توجه به اصناف و معتمدان محلی، توجه به جامعه پزشکی و پرستاری و گروه‌های سرود و همخوانی ظرفیت‌های مغفولی است که مورد توجه سازمان تبلیغات قرار گرفته است.

حجت الاسلام پور آرین عنوان کرد: هزار و ۲۴۰ هیات مذهبی در استان ثبت شده که در کنار ۱۲۷ کانون فرهنگی و تبلیغی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در حال حاضر ۲۴ امام محله در مناطق شهری و ۱۰۰ امام روستا را در مناطق روستایی استان سازماندهی کرده است.

وی اظهار کرد: جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است و لذا ضروری است تا به آن به صورت ویژه توجه شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی در این جهاد بزرگ نقش بسزایی دارند و باید تصویرسازی هنرمندانه برای مقابله با جنگ روایت‌های دشمن و آگاه سازی جامعه به ویژه نسل جوان را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha