جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1031829
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
تحویل سند مالکیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ سند مالکیت آستان مقدس بانوی کرامت به همت اداره کل ثبت استان و املاک استان قم صادر و به تولیت این آستان مقدس تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سند مالکیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها توسط جوانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم به آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت این حرم مطهر تحویل داده شد.

آیت الله سعیدی در این دیدار با بیان اینکه مباحث سندی وقتی از حوزه فنی خودش خارج می شود، دارای آفات و آسیب هایی است که باید تا حد توان جلوی آن را گرفت، اظهار کرد: ما از زمانی که در خدمت این آستان شریف هستیم نظر مقام معظم رهبری این بود که در اداره آستان هم غبطه آستان در نظر گرفته شود و هم رعایت حال مردم شود و هیچ کدام از این دو مطلق نیستند و هر دو در کنار هم باید باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم صرفا رضایت یک طرف را جلب کنیم نه خدایی است و نه شدنی، افزود: ما امیدواریم مسائل با دغدغه‌مندی حل شود و اگر کاری انجام می شود به نفع اسلام، اهل بیت علیهم السلام، نظام و مردم باشد.

در این دیدار جوانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه سند مالکیت حرم مطهر بانوی کرامت صادر شده است، گفت: دغدغه ما از ابتدا این بود که مسائل در استان قم رفع شود و برای مسئولان بعدی باقی نماند.

وی با بیان اینکه سند مالکیت آستان مقدس بانوی کرامت با بررسی همه جوانب کارشناسی و طی شدن روند قانونی صادر شده است، گفت: اداره ثبت اسناد و املاک استان قم برای صدور سند املاک آستان مقدس بانوی کرامت در نقاط مختلف استان نیز آمادگی کامل را دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم ادامه داد: باید با برگزاری جلسات مشترک توضیحات لازم نسبت به املاک و موقوفات حرم مطهر و رعایت شرایط آن به مسئولان و مردم داده شود تا از بروز اختلاف و سوء برداشت جلوگیری شود.

همچنین در این دیدار امیر حاجی زاده امینی معاون توسعه و بهره وری موقوفات آستان مقدس بانوی کرامت گفت: برخی از موقوفات این آستان مقدس هنوز در مراجع ثبتی به ثبت نرسیده است که درحال پیگیری این موضوع هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha