شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: اسلام برترین دین است و در درجه اول مسائل اعتقادی و احکام شرعی مطرح است و در درجات پایین تر باید برتر بودن اسلام حتی در یک محصول تولید شده توسط مسلمان هم خود را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با فرحناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: در تعبیرات دینی ما است که اسلام برتر از همه ادیان و مکاتب و ختم ادیان است و پیامبر صلوات الله علیه و آله هم خاتم الانبیاء هستند.

وی ادامه داد: اسلام برترین دین است و در درجه اول مسائل اعتقادی و احکام شرعی مطرح است و در درجات پایین تر محصولاتی که به نام اسلام تولید می شود، باید برتر بودن اسلام حتی در یک محصول تولید شده توسط مسلمان هم خود را نشان دهد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه این یک ادعا و زیاده خواهی نیست، افزود: هر نظام و رژیمی سعی می کند که نماد خود را به رخ دیگران بکشد و در محصولات خود این نمادها را نشان دهد و این یک امر متعارف جهانی است و ما باید از این کار به نفع اسلام استفاده کنیم و نمادهای اسلام را در محصولات خود به کار ببریم.

وی افزود: فرش مانند یک تابلو نقاشی است که یک استاد بزرگ اهداف خاصی را در لابه‌لای گل‌ها و نقش و نگارهای آن دنبال می‌کند و هر چه در آن دقت می کنیم به لطافت پیام رسانی آن تابلو بیشتر پی می بریم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: فرش نشان دهنده یک تمدن و مجموعه هدفدار و دارای فرهنگ است که هم از حیث نقش و نگار و تزیین و آرایش و هم از حیث پیام رسانی اش ما می توانیم درون آن پیام های نا خوانده و گویایی را به دیگران منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید آفرینندگان این محصولات را توجیه کرد، گفت: فرشبافان در کنار کار فنی که دارند یک کار رسالتی از حیث ترویج فرهنگ ناب اسلامی هم دارند که باید آموزش ببینند که چه پیامی را منتقل کنند و از این رو است که برخی فرش باف‌ها سعی می کنند بدون وضو کار نکنند و این ها تأثیرگذار است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه اجناسی که به کشورهای دیگر صادر می شود باید مایه عزت و آبروی ایران و اسلام باشد، افزود: محصولاتی که مشکل دار هستند را اولا نباید صادر کرد و به دست مشتری رساند و اگر هم این اتفاق افتاد باید نسبت به تعویض آن اقدام شود و این گونه نباشد که مانند برخی تولید کنندگان هدفمان فقط رسیدن به منفعت خودمان باشد.

همچنین در این دیدار فرحناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه فرش دستباف ایران در کل جهان برند است، گفت: آمریکا بعد از نفت، به خاطر گستردگی اشتغال زایی که در سطح کشور دارد فرش را تحریم کرد تا رفاه اجتماعی ما را نشانه بگیرد.

وی، تولید کنندگان فرش را از سرداران جنگ اقتصادی دشمن دانست و با وجود مشکلات زیاد این حوزه به خاطر وابستگی به کشور و انقلاب این مسیر را ادامه دادند، گفت: از جمله اقداماتی که برای این صنعت انجام شده است به درخواست امیر قطر یک نمایشگاه فرش در محل بازی های جام جهانی فوتبال در قطر ایجاد شده است تا بتوانیم از این ظرفیت برای رساندن پیام اسلام به کشورهای دیگر استفاده کنیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش پیام آور صلح و دوستی و سرشار از نمادهای دینی و مذهبی و سفیر فرهنگی ما است .

در ادامه این دیدار صادقی رئیس اتحادیه تولید و فروش فرش استان قم با با بیان اینکه قم با ظرفیت ۴۰ هزار بافنده بزرگترین تولید کننده فرش ابریشم جهان است و ما در دنیا صاحب برند هستیم، افزود: ما خدمت به آستان مقدس بانوی کرامت را وظیفه خود می دانیم و مرکز ملی فرش ایران هر گونه خدمت، راهکار و مشاوره ای که بتواند به فرش آستان مقدس داشته باشد با تمام وجود همکاری لازم را خواهد کرد.

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

برتری اسلام باید در محصولات تولیدی دیده شود

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha